۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۵۴۱۹۷۴
دبير مرکز تخصصي حفظ قرآن کريم سازمان اوقاف:

9 هزار مربي قرآن در كشور تربيت شده اند

دبير مركز ملي تربيت مربي حفظ و قرآن كريم سازمان اوقاف گفت: بيش از ۹ هزار مربي حفظ قرآن كريم در ۳۱ استان كشور و شهرستانها، روستاها، مؤسسات قرآني و دانشگاه ها تربيت شده است.
حجت الاسلام سيد عباس مهندسي حجت الاسلام سيد عباس مهندسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام سيد عباس مهندسي، در مراسم افتتاحيه نخستين دوره تربيت مربي حفظ قرآن كريم در كاشان كه پيش از ظهر امروز در آستان مقدس امامزاده حارث بن موسي(ع) درب زنجير كاشان آغاز شد، گفت: مركز ملي تربيت مربي حفظ و قرآن كريم سازمان اوقاف و امور خيريه طي 5 سال گذشته بيش از 210 دوره تربيت مربي قرآن برگزار كرده  است و بسترهاي لازم را براي زيرساخت كلاسهاي حفظ قرآن ايجاد شده است.

وي با اشاره به اينكه زير ساخت هاي امروز حفظ قرآن با 5 سال قبل قابل مقايسه نيست، افزود: در اين مدت بيش از 9 هزار مربي حفظ قرآن كريم در 31 استان كشور و شهرستانها، روستاها، مؤسسات قرآني و دانشگاه ها تربيت شده است.

حجت الاسلام مهندسي ادامه داد: سازمان اوقاف و امور خيريه بعد از برگزاري 210 دوره تربيت مربي قرآني حدود 20 دوره تربيت مربي تكميلي حفظ قرآن كريم برگزار كرده است و شركت كننده در اين دوره بعد از مدتي در دوره هاي تربيت مربي تكميلي حفظ قرآن شركت كردند كه يك دوره نيز آن در قم برگزار شد.

به گفته وي، دوره هاي تكميلي تربيت مربي حدود هشت ماه به طول انجاميد و خروجي هاي اين كلاسها مدرسيني هستند كه مي توانند دوره تربيت مربي حفظ قرآن را برگزار كنند.

دبير مركز ملي تربيت مربي حفظ و قرآن كريم سازمان اوقاف، همچنين از تأسيس مركز مجازي حفظ قرآن كريم خبرداد و اظهار داشت: بيش از 20 هزار نفر از علاقمنداني كه به دليل محدوديت ها و مشكلات زندگي امكان حضور در كلاسهاي حفظ قرآن را نداشتند در دوره هاي آموزش مجازي حفظ قرآن شركت كردند.

حجت الاسلام مهندسي افزود: اگر ما به ارزش و عظمت قرآن پي ببرد جاي ديگري نخواهيم رفت، از اين رو چنين فرصت طلائي براي ما غنيمت، افتخار، فخر و شرف است كه در محضر نوراني قرآن كريم بتوانيم ايفاي نقش داشته باشيم، چرا كه هيچكاري با عظمت‌تر از خدمتگزاري براي قرآن نيست.

وي افزود: اميرمومنان(ع) مي فرمايد هيچكس قبل از اينكه انس با قرآن بگيرد دچار فقر و گرفتاري نخواهد شد، چرا كه برزگترين سرمايه را كه قرآن است در اختيار دارد، اما اگر از همه امكانات زندگي در دنيا هم برخوردار باشد اما قرآن را نداشته باشد، مانند كسي است كه دست او خالي است.

دبير مركز ملي تربيت مربي حفظ و قرآن كريم سازمان اوقاف با تأكيد بر اينكه قرآن همه چيز ما است و ما هنوز قرآن را نشناخته ايم، عنوان كرد: حضرت آيت الله جوادي آملي مي فرمايد، اگر قرآن و عملكرد و ويژگيهاي قرآن را بشناسيم به جاي شبهاي قدر هرشب قرآن را به سر خواهيم گرفت.

حجت الاسلام مهندسي گفت: حافظان قرآن كه كلام خدا را در دل و جان خود جاي داده اند بايد قدر خود و نعمتي كه خدا به آنها است بدانند و هميشه و در همه حال شاكر گذار خدا باشند.

وي يادآور شد: دوره تربيت مربي قرآني يك هفته اي، عصاره اي از دوره هاي تربيت مربي يكماهه است كه سرفصل هاي دوره هاي يكماهه در دوره يك هفته اي تربيت مربي قرآن خلاصه شده است.  

دبير مركز ملي تربيت مربي حفظ و قرآن كريم سازمان اوقاف با بيان اينكه دوره هاي تربيت مربي قرآني فقط در مراكز استانها برگزارشده مي شود، افزود: شهرستان كاشان به دليل استعدادها و ظرفيت هايي كه در حوزه قرآني دارد نخستين شهر در استان اصفهان و دومين شهرستان در كشور است كه موفق به برگزاري دوره تربيت مربي قرآني مي شود و اين افتخار بزرگي براي اين شهرستان است.

لازم به ذكر است، نخستين دوره تربيت مربي حفظ قرآن كريم در كاشان، به مدت 4 روز با حضور ۶۰ حافظ قران کريم برگزار وپس از اتمام دوره، مربيان در آزمون شفاهي و کتبي شرکت و گواهينامه رسمي مربيگري از سوي سازمان اوقاف و امورخيريه دريافت مي‌كنند./1307/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات