۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۵۴۱۹۷۳
همزمان با سالروز ولادت پیامبر اکرم و امام صادق؛

دفتر مرجعیت علمی و دینی آیت الله جوادی آملی در مشهد افتتاح شد

همزمان با ولادت پیامبراکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) آیین گشایش و افتتاح دفتر مرجعیت علمی و دینی حضرت آیت الله جوادی آملی برگزار شد.
جوادی ‌آملی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، ظهر امروز همزمان با ولادت پیامبراکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) آیین گشایش و افتتاح دفتر مرجعیت علمی و دینی حضرت آیت الله جوادی آملی با حضور حجت الاسلام مرتضی جوادی آملی و نیز جمعی از علما، فضلا و اندیشمندان حوزه علمیه آذربایجان و تعدادی از مسؤولان استانی در محل این دفتر برگزار شد.

در این مراسم که به همت دفتر مرکزی حضرت آیت الله جوادی آملی برگزار شده بود، جمع کثیری از علما و اساتید طلاب و فضلای حوزه علمیه حضور داشتند که ابتدا بازخوانی سر گذشت این عالم مجاهد و وارسته به نمایش گذاشته شد.

پس از اعلام مراسم و تبریک ایام حجت الاسلام حاج سیدعلی طباطبایی مسؤول دفتر حضرت آیت الله جوادی آملی در مشهد مقدس اظهار کرد: فعالیت و درخشش این عالم و مفسر قرآن کریم در حوزه علمیه قم و در سراسر جهان اسلام قابل توجه است؛ از همین رو بهره گیری از توان علمی و فکری این بزرگوار در بخش حوزه و دانشگاه دارای ثمرات و فواید بسیاری است و افتتاح دفتر ایشان در سراسر کشور می تواند زمینه ساز نشر و گسترش مفاهیم عمیق اسلام شود.

حجت الاسلام طباطبایی در پایان تصریح کرد: استفاده از منابع غنی تفسیری، فقهی و قرآن پژوهی حضرت آیت الله جوادی آملی برای طلاب و دانشجویان به عنوان منبع غنی علمی و دینی می تواند بسیار مهم و قابل توجه باشد.

در بخش پایانی این مراسم، حجت الاسلام مرتضی جوادی آملی با اشاره به این که خداوند برای رسیدن انسان به کمال، مکتبی را در نظر گرفت که در آن ‌همه زمینه های کمال انسان مورد توجه است، اظهار کرد: مکتب تشیع است که می‌تواند انسان را پرورانده و او را به عرش برساند؛ چراکه مکتب تشیع در دامان پیامبر اکرم(ص) رشد و تعالی یافته است.

حجت الاسلام جوادی آملی در خصوص کارکرد حوزه های علمیه در این برهه زمانی افزود: هرچقدر به حوزه های علمیه پرداخته شود، در تولید فرهنگ اسلامی و دینی موثر است و جامعه تقویت می شود و به تبع تقویت دانشگاه همان طور که تقویت علم و دانش و تکنولوژی را به همراه دارد، باید حوزه های علمیه هم تقویت شود.

در پایان این مراسم با توجه به مصادفت ایام با ولادت پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) مراسم مولوی خوانی نیز در مکان بیت و دفتر حضرت آیت الله جوادی آملی برگزار شد و از تمبر یادبود افتتاح دفتر رونمایی شد.

گفتنی است حجت الاسلام حاج سیدعلی طباطبایی به عنوان مسؤول و نماینده دفتر حضرت آیت الله جوادی آملی در مشهد معرفی شد.

دفتر حضرت آیت الله جوادی آملی در مجاورت خیابان شیرازی و فاز قدیم مدرسه آیت الله خویی قرار گرفته است./820/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات