۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۵۴۱۹۶۴
امام جمعه دامغان:

اشتغالزایی بهترین راه توانمندسازی محرومان است

امام جمعه دامغان گفت: اشتغالزایی بهترین راه توانمند سازی افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و کمک پایدار به محرومان جامعه است.
امام جمعه دامغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینیان ظهر امروز در نشست طرح اشتغالزایی کمیته امداد امام خمینی(ره) دامغان که با حضور مدیرکل این نهاد در استان سمنان، فرماندار، مدیر و معاونان کمیته امداد شهرستان دامغان و جمعی از مسؤولان و مدیران این شهرستان به میزبانی کانون حاج اکبر تقوی برگزار شد، اظهار داشت: توصیه به کار و تلاش و فراهم کردن زمینه اشتغال برای رفع نیاز و تامین معاش محرومان از سنت‌های اسلامی و سیره نبی مکرم اسلام است.

امام جمعه دامغان بیکاری را عامل اصلی محرومیت ها و بسیاری از آسیب‌های اجتماعی دانست و با بیان اینکه در شهرستان دامغان با ظرفیت‌های فراوان کشاورزی، معدنی، طبیعی و گردشگری این میزان از بیکاری قابل پذیرش نیست، افزود: وحدت رویه، اتحاد و همدلی، کم اهمیت بودن نام و نشان‌‌ها و در یک کلام وحدت مسئولان در مسیر خدمت به مردم می‌تواند حل مشکلات و رفع کاستی‌ها را سرعت ببخشد.

وی با تبریک فرارسیدن سالروز خجسته میلاد باسعادت حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص) به تشریح برخی صفات اخلاقی و زاوایای سیره عملی آن حضرت پرداخت که به کارگیری آنها در جامعه امروز راهگشا و سعادت بخش است و افزود: نبی مکرم اسلام(ص) هیچ گاه کلامی و قدمی در مسیر هوای نفس نداشتند، امروز نیز اگر پیروی از هوای نفس نباشد و سوء تدبیرها جای خود را به کارکارشناسی شده و بدون خط و ربط بدهد ایران اسلامی با این ظرفیت‌های فراوان هیچ مشکلی نخواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین حسینیان با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) دریا دل بود و در هیچ زمینه‌ای بخل نمی‌ورزید، خاطر نشان کرد: امام خمینی(ره) فرزند و شاگرد ممتاز مکتب رسول الله(ص) بود، ایشان سفره‌ای گسترده از جنس معنویت و خدمت به‌نام کمیته امداد پهن کرد تا مودت را در جامعه اسلامی گسترش دهد و جایگاه دست‌گیری از نیازمندان را در شریعت محمدی تبیین نماید ما نیز باید در یاری محرومان پیرو سیره نبوی و علوی باشیم.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دامغان با اشاره به اینکه حضرت محمد مصطفی(ص) خلق عظیم، قرآن مبسوط و دریایی از فضائل بود که دین را حفظ کرد و گسترش داد، آن‌گونه که امروز وجود بیش از یک میلیارد مسلمان در اقصی نقاط جهان ثمره اخلاق نیکو، شجاعت و خدا محوری و درایت و تقوای پیامبر مهر و رحمت(ص) و سلاله پاک آن حضرت است.

گفتنی است در پایان این مراسم کلید دوازده دستگاه نیسان زامیاد در قالب طرح اشتغالزایی و توانمند سازی پایدار، سال اقتصاد مقاومتی کمیته امداد امام خمینی(ره) با اعطای وام قرض الحسنه 300 میلیون ریالی به مددجویان واجد شرایط کمیته امداد امام خمینی(ره) دامغان اعطا شد./977/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات