۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۵۴۱۹۳۶
سخنران حرم رضوی:

نتوانسته ایم پیامبر را به درستی به جهانیان معرفی کنیم

رییس دانشکده الهیات و معارف اسلامی با بیان اینکه خداوند در وصف پیامبر اکرم(ص) در قرآن از ایشان به عنوان «عظیم» تعبیر کرده است، گفت: این درحالی است که برخی پیامبر ما را خشن معرفی کرده اند چرا که ما نتوانسته ایم ایشان را به درستی به جهانیان معرفی کنیم.
پیامبر اکرم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام حسینعلی سعدی، سخنران حرم رضوی در مراسم شب میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) که شامگاه سه شنبه 14 آذر در حرم رضوی برگزار شد ضمن تبریک به مناسبت میلاد به بیان ویژگی های ممتاز و برجسته پیامبر اکرم(ص) درقرآن پرداخت.

وی با بیان اینکه خداوند در وصف پیامبر اکرم(ص) درقرآن از ایشان به عنوان «عظیم» تعبیر کرده است، افزود: این درحالی است که برخی پیامبر ما را خشن معرفی کرده اند چرا که ما نتوانسته ایم پیامبر (ص) را به درستی به جهانیان معرفی کنیم.

وی در ادامه با اشاره به صفت «رحمۀ للعالمین» که خداوند به پیامبر(ص) نسبت داده است، تصریح کرد: خداوند در قرآن به صورت مفصل به تشریح صفات پیامبر اکرم(ص) پرداخته است و حتی ایشان را تکریم می کند.

رییس دانشکده الهیات و معارف اسلامی و ارشاد دانشگاه امام صادق(ع) درباره اینکه پیامبر اسلام برای همه جهانیان رحمت است، گفت: در واقع حضرت محمد(ص) برای همه انسان ها دلسوزی می کرد و این صفت در رفتار و سیره او قابل مشاهده است.

این استاد فقه و اصول درباره امام جعفر صادق (ع) و ممتاز بودن این امام در عرصه علم و دانش افزود: مقام این حضرت تا بدانجا بالا رفته است که حتی علمای اهل سنت این مقام علمی امام جعفر صادق(ع) را ستوده و ستایش می کنند./934/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات