۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۸
کد خبر: ۵۴۱۹۱۵
آیت الله علم الهدی:

هویت حقیقی مشهد با محوریت امام هشتم تعریف شده است

امام جمعه مشهد گفت: تمام جریان های فرهنگی و اجتماعی و سیاسی مشهد باید به هویت اصلی شهر یعنی امام هشتم(ع) متصل باشد.
آیت الله علم الهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر سه شنبه در دیدار خادمان زائران پیاده بارگاه منور امام هشتم(ع) در ایام سوگواری آن حضرت در دهه آخر ماه صفر، ضمن تقدیر از زحمات دست اندرکاران این امر، اظهار کرد: اقدامی که شما بزرگواران انجام دادید، تنها یک انجام وظیفه و عمل با فضیلت در ارادتمندی به ساحت امام هشتم(ع) نیست؛ بلکه سرآغاز فرهنگ سازی در شهر ماست.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی افزود: یکی از مشکلات فرهنگی از قدیم تا به امروز، فاصله های حیات و زندگی در مشهد با هویت اصلی این شهر است که تعلق آن به ساحت امام هشتم(ع) بوده است و متأسفانه این مسأله چندی پیش این تفکر را برای برخی مدیران ایجاد کرده بود که مشهد به دو قسم تقسیم شود؛ یکی بخش زیارتی و دیگر بخش سکونت شهروندان مشهدی که معنای این تفکر تجزیه در ملک امام هشتم(ع) و فکر بسیار باطل و غلطی بود.

وی خاطرنشان کرد: هویت مشهد به امام رضا(ع) متعلق است و سکنه اولیه این شهر به عنوان خادمان امام رضا(ع) در این شهر ساکن شدند. برخی متوجه هویت این شهر نیستند و ما اگر بتوانیم پیوند بین این هویت با جریان های اجتماعی را تقویت کنیم، فرهنگی با این موضوع شکل خواهد گرفت و کاری که شما در خدمت به زائران امام هشتم(ع) انجام دادید، در این راستا باید مورد ارزیابی قرار گیرد.

آیت الله علم الهدی تأکید کرد: این که برخی از شما زائران امام رضا(ع) را به خانه خود راه دادند و از زائران آن حضرت در زندگی خود پذیرایی کردند، ابداعی بود که سرآغاز یک فرهنگ سازی ارزشمند است و چون شما با اخلاص این کار را آغاز کردید، امیدواریم به تأسی از رفتار شما تمام جریان های فرهنگی و اجتماعی و سیاسی این شهر به هویت اصلی شهر یعنی امام هشتم(ع) متصل باشد./820/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات