۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۳
کد خبر: ۵۴۱۹۱۳
استاد حوزه علمیه خراسان:

قدرت واقعی در گناه گریزی است

استاد حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه خوشبختی زیادی پول نیست بلکه خوشبختی در رضایت والدین و خدای متعال است، گفت: همچنین قدرت در گناه گریزی است؛ در حالی که بسیاری آن را در پست و مقام جستجو می‌کنند.
حجت الاسلام موسوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام سید ابوالفضل موسوی، استاد حوزه علمیه خراسان و مشاور خانواده، امشب در همایش «خانواده آسمانی» که با حضور طلاب و روحانیان استان و خانواده‌های آنها در مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان شمالی برگزار شد، با اشاره به عوامل افسردگی در خانواده‌ها، اظهار کرد: پیامبر می‌فرمایند مردم دنیا به دنبال طول عمر می‌گردند؛ اما در عین حال غذا زیاد می‌خورند که یکی از عوامل دیابت پرخوری است.

وی افزود: خوشبختی زیادی پول نیست بلکه خوشبختی در رضایت والدین و خدای متعال بوده و قدرت در گناه گریزی است؛ در حالی که بسیاری آن را در پست و مقام جستجو می‌کنند، شادی در بندگی خداوند است؛ در حالی که بسیاری آن را در مواد مخدر جستجو می‌کنند.

حجت‌الاسلام موسوی خاطرنشان کرد: پیامبر (ص) می‌فرماید: پنج چیز است که قلب را می‌میراند و ایمان را دور می‌سازد؛ پرخوری، زیاد خندیدن، خواب زیاد، پرگویی، زیاد غم روزی خوردن و حرام‌خواری ایمان را از دل می‌زداید.

مشاور و کارشناس ارشد آسیب‌های اجتماعی و مسائل خانواده با بیان اینکه چند نفر هستند که خواب راحت ندارند، افزود: شخصی که مال و ثروت زیادی دارد ولی امانت‌داری را سراغ ندارد، کسانی هستند که وضع مالی خوبی دارند شب و روز به فکر آن هستند و تا صبح بیدارند و دچار اضطراب می‌شوند.

وی ادامه داد: کسی که مجبور است مال زیادی را پرداخت کند در حالی که هیچ مالی ندارد، فقیر هستند اما اگر قناعت کند خدا به او روزی می‌دهد و اگر عجله کند افسردگی می‌آورد و این که بخواهد یک‌شبه راه صدساله را طی کند باعث غصه خوردن و افسردگی می‌شود.

حجت‌الاسلام موسوی اضافه کرد: کسی که برای به دست آوردن متاع دنیا، میان مردم به باطل و تهمت زدن سخن می‌گوید آرامش ندارد و همواره به دنبال این است که چه بگوید.

وی افزود: کسی که شخصی را دوست دارد و در آستانه از دست دادن اوست آرامش ندارد، عاشق خواب ندارد، عاشقان دو گروه‌اند؛ یکی عاشق خدا و دیگری بنده خدا، همسر امام می‌گوید 60 سال با امام زندگی کردم یک نماز صبحش قضا نشد./9314/پ202/ب2

ارسال نظرات