۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۳
کد خبر: ۵۴۱۸۹۶
در همایش «باران فیروزه ای» مطرح شد؛

تشریح شیوه استفاده از عواید بانیان و خیرین مسجد جمکران

جانشین معاونت توسعه و عمران مسجد مقدس جمکران در همایش تجلیل از بانیان و خیرین این مسجد به تشریح شیوه استفاده از عواید بانیان و خیرین در توسعه و تجهیز آن پرداخت.
مسجد مقدس جمکران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید مجتبی دلاوری جانشین معاونت توسعه و عمران مسجد مقدس جمکران در همایش «باران فیروزه ای» که برای تجلیل بانیان و خیرین مسجد مقدس جمکران در ساختمان 313 این مسجد مقدس برگزا شد، یکی از نشانه های ایمان را عمل نیک عنوان کرد.

وی در ابتدای سخنان خود اظهار داشت: براساس روایات و آیات نورانی قرآن کریم، مرگ و حیات برای مشخص شدن بهترین عمل انسان آفریده شده است.

جانشین معاونت توسعه و عمران مسجد مقدس جمکران خاطرنشان کرد: این مسجد مقدس یک مرجع مهدوی در جهان اسلام است و زیرساخت های لازم برای این هدف باید مشخص شود تا برای رسیدن به این جایگاه از مبادی مختلف تأمین اعتبار صورت گیرد.

وی ادامه داد: مسجد مقدس جمکران افزون بر مسجد مقام که محل اصلی این مکان مقدس است، 8 شبستان دیگر دارد که در مجموع 55 هزار متر مربع مکان مسقف را به این مسجد مقدس ارائه داده است.

دلاوری با بیان اینکه این شبستان ها به شکل چند منظوره ساخته شده تا در اوقات مختلف سال بتوان از آن ها بهره گیری کرد، اظهار داشت: برخی از شبستان ها مرحله سفت کاری آن ها به پایان رسیده و در حال تکمیل است که بر اساس اولویت و موجودی، به این امر پرداخته می شود.

وی با بیان این مطلب که فاضلاب جمکران به فاضلاب شهری وصل شده، افزود: سیستم برق با فشار بسیار بالا برای این مسجد مقدس تدارک دیده شده تا در مراسمات بتوان از آن به خوبی استفاده کرد.

جانشین معاونت توسعه و عمران مسجد مقدس جمکران گفت: با طراحی موتور خانه مرکزی مسجد مقدس جمکران، امکانی فراهم شده تا در حد امکان بتوان گرمایش این شبستان ها و مسجد و مقام را برقرار کرد.

وی با اشاره به اینکه تمامی هزینه ها و مبالغی که از بانیان خیر دریافت می شود، در امر خدمتگزاری و توسعه کیفی مسجد هزینه می شود، یادآور شد: همچنین برای تسهیل دسترسی زائران به سرویس های بهداشتی، پله برقی و آسانسور ایجاد شده است.

دلاوری افزود: صحن اصلی مسجد سنگفرش شده و ان شاءالله قصد داریم که ورودی های این مسجد مقدس را نیز سنگفرش کنیم تا رفت و آمد زائران با سهولت بیشتری انجام شود.

وی در پایان سخنان خود، ابراز کرد: ایجاد پارکنیگ طبقاتی و فضای سبز نیز از دیگر اموری است که در دستور کار امور عمرانی این مسجد مقدس است./۸۴۰/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات