۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۷
کد خبر: ۵۴۱۸۹۱
امام جمعه بهار:

اتحاد مسلمانان سبب نابودی دشمنان اسلام می شود

حجت الاسلام حاتم نیا گفت: در بحث وحدت و سوژه های وحدت چه از لحاظ آرمانی، چه از لحاظ اعتقادی و چه در سیره رسول الله دستورات فراوانی برای حفظ وحدت وجود دارد.
حاتم نیا

حجت الاسلام حبیب اله حاتم نیا امام جمعه بهار در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان با اشاره به لزوم وحدت در دنیای اسلام گفت: اولین کار سیاسی و حکومتی که در دین مبین اسلام پس از هجرت پیامبر اسلام در مدینه صورت گرفت مساله وحدت بود که هم خودشان منادی وحدت بودند و هم در کارها و وظایف حکومتی و رسالتی خودشان مساله وحدت را قرار دادند.

وی با اشاره به تلاش پیامبر برای ایجاد مودت در بین قبیله های بزرگ آن زمان خاطرنشان کرد: در زمانی که پیامبر به مدینه آمدند بدون توجه به دین مردم، به دنبال ایجاد وحدت و آَشتی در بین قبایل بزرگی بودند که تا آن زمان فقط در حال جنگ بودند.

حجت الاسلام حاتم نیا ادامه داد: برقراری این وحدت در آن زمان بزرگترین درس عملی بود که پیامبر اسلام به همگان نشان دادند که ایشان منادی وحدت است.

وی به رفتار پیامبر اسلام با مردم اشاره کرد و گفت: تمام مردمی که در کشورهای اسلامی با هر دینی زندگی می کردند توانستند طبق شرایطی که در اسلام بیان شده است در سایه سار دین اسلام با الفت و وحدت زندگی کنند.

امام جمعه بهار به آیه 10 سوره حجرات اشاره کرد و اظهار داشت: این آیه نشان از آن دارد که ما در این زمینه مطلبی بالاتر از اخوت نداریم تا جایی که در کنار آن آیه رسول الله 30 حق بزرگ را برای انسان های مومن برشمردند که آن ها با هم برادر هستند.

وی توجه به احادیث و سیره پیامبر اسلام را گره گشای مشکلات امروز عنوان کرد و گفت: در بحث وحدت و سوژه های وحدت چه از لحاظ آرمانی و چه از لحاظ اعتقادی و چه در سیره رسول الله دستورات فراوانی برای حفظ وحدت وجود دارد.

حجت الاسلام حاتم نیا ادامه داد: در اسلام نه تنها خدای ما بلکه پیامبر، قبله، قرآن و دین ما یکسان است و جزء اشتراکات دین حساب می شود و تنها در برخی مسایل جزیی در اصول مذهب تفاوت داریم که آن هم اگر منصفانه مورد تحقیق قرار داده شود به نتیجه درست دست پیدا خواهند کرد.

وی خاطر نشان کرد: نکته مهم در این جا قدرت اسلام برای حل موضوعات جزئی است و این موضوع که مجالی برای اختلاف و تفرقه نداریم اما متاسفانه در بعضی موارد کوتاه می آییم و اتفاقات بدی به وجود می آید.

وی حفظ مسایل مشترک در بین مسلمانان را از کارهای ضروری دانست و گفت: خداوند در قرآن می فرماید به ریسمان الهی چنگ بزنید و پراکنده نشوید و تفسیر آن را می توان در آیه الکرسی دید که یکی از عوامل وحدت را مبارزه با دشمن مشترک عنوان می کند که امروز در امثال ترامپ و نتانیاهو ظاهر شده است.

حجت الاسلام حاتم نیا هوشیاری مومنان را ضروری دانست و گفت: با توجه به احادیث و آیه های موجود مبنی بر حفط وحدت باید بسیار هوشیار باشیم چرا که امروز استکبار به دنبال از بین بردن اسلام و دشمنی با جمهوری اسلامی به عنوان پرچم دار اسلام است.

امام جمعه بهار در پایان خاطر نشان کرد: امروز بیش از هر زمانی، شرایط اقتضا می کند که همه مسلمانان با هم متحد باشند و علیه دشمن مشترکی که به دنبال نابودی اسلام است در یک جبهه قرار بگیرند./979/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات