۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۶
کد خبر: ۵۴۱۸۸۹
تولیت مسجد مقدس جمکران:

تجهیز و توسعه مساجد حسنه جاریه است

حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان در همایش «باران فیروزه ای» در مسجد مقدس جمکران گفت: در تجهیز، ساخت و توسعه مساجد شریک باشید، چرا که اجر و پاداش آن حتی بعد از مرگ نیز تا روز قیامت به شما می رسد و حسنه جاریه است.
حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن رحیمیان امشب در همایش «باران فیروزه ای» که جهت تجلیل بانیان و خیرین مسجد مقدس جمکران در ساختمان 313 این مسجد مقدس برگزار شد، با تبریک ولادت پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع)، گفت: تدبیر خاصی برای برگزاری این همایش در این شب مبارک نبود و مصادف شدن این مجلس با این شب پر برکت، خیر و رحمت الهی است.

تولیت مسجد مقدس جمکران اظهار داشت: امام صادق(ع) فرمودند، زمانی که جهان را فتنه ها سراسر می گیرد، بر شما باد به قم و حوالی آن؛ صدها حدیث از ائمه معصوم(ع) درباره جایگاه و نقش شهر مقدس قم در آخرالزمان و تمهید مراحل ظهور وارد شده است.

وی با اشاره به پیشنیه تاریخی مسجد مقدس جمکران، گفت: بعد از بیش از 200 سال در سال 373 قمری، یعنی حدود 1070 سال قبل مسجد مقدس جمکران تأسیس می شود؛ امام زمان(عج) در آن روز جمعی از یاران خود را به سراغ حسن مثله جمکرانی فرستادند و او را از خواب بیدار کردند و به او ابلاغ کردند که حضرت حجت(عج) تو را فراخوانده است؛ او به جایگاه این مسجد مقدس آمده و حضرت حجت(عج) دستور احداث مسجد مقدس جمکران را صادر می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان خاطرنشان کرد: حضرت به حسن مثله می فرمایند، «به مردم بگو تا به این مکان رغبت نمایند و آن را عزیز دارند...»که نشان دهنده رسالت جهانی این مسجد مقدس است؛ پس منظور از حوالی قم، مسجد مقدس جمکران است.

وی با تأکید بر اینکه مسجد مقدس جمکران پایگاه اولیای الهی و ارتباط ویژه همه بزرگان و اهل معنا بوده است، گفت: زمانی که ائمه معصوم(ع) سخنی می گویند، ناظر به کل تاریخ و فراتر از زمان و مکان است.

تولیت مسجد مقدس جمکران افزود: این مسجد با دستور و به نام امام زمان(عج) است اما در این مسجد مقدس، عبادت الهی انجام می شود؛ در نماز امام زمان(عج) صد مرتبه «ایاک نعبد و ایاک نستعین» تکرار می شود که مهترین اصل توحیدی است.

وی در ادامه بیان داشت: طبق آخرین آمار، در طول سال بیش از 20 میلیون نفر در این مسجد مقدس به اقامه نماز می پردازند و اگر فقط 10 میلیون از آن ها در طول سال نماز مخصوص امام زمان(عج) خوانده باشند، یعنی در یک سال بیش از 2 میلیارد بار آیه «ایاک نعبد و ایاک نستعین» خوانده می شود.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان اظهار داشت: ساز و کار و ابزاری که دشمن با تهاجم فرهنگی ایجاد کرده، مثل پله برقی است که به سوی جهنم می رود؛ با این وجود استقبال و حضور مردم به مسجد مقدس جمکران هر سال بیشتر می شود.

وی در ادامه سخنان خود گفت: عمده تهاجم فرهنگی دشمن بر روی بانوان است و این در حالی است که جمعیت زنان در مسجد مقدس جمکران بیشتر از مردان است؛ تعداد زن هایی که سه شنبه شب ها از شب تا صبح در مسجد مقدس جمکران مشغول عبادت هستند، دو برابر مردان است.

تولیت مسجد مقدس جمکران تأکید کرد: امام زمان(عج) قلوب شما بانیان این مسجد مقدس را به خود جذب کرده است و ما اینجا هیچ کاره بوده ایم؛ خدای متعال، اهل بیت(ع) و به ویژه حضرت حجت(عج) ناظر این عمل خیر شما هستند.

وی با تأکید بر اینکه اموال و مادیات دنیایی برای انسان باقی نمی ماند، تصریح کرد: پول و ثروتی که امروز داریم، بدون شک برای ما باقی نمی ماند و هر چه این ثروت را برای خداوند متعال نگه داریم، برای آخرت ما ذخیره می شود؛ آنچه وجه الهی پیدا کند برای انسان ماندگار می شود.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان در پایان خاطرنشان کرد: اگر می خواهید روز قیامت دچار حسرت نشوید، که یکی از سخت ترین عذاب های قیامت است، در تجهیز، ساخت و توسعه مساجد شریک باشید، چرا که اجر و پاداش آن حتی بعد از مرگ نیز تا روز قیامت به شما می رسد و حسنه جاریه است./۸۴۰/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات