۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۵
کد خبر: ۵۴۱۸۴۵
مدیر حوزه علمیه خواهران استان ایلام:

طلاب خواهر باید خود را مسلح به علم و اخلاق حسنه کنند

مدیر حوزه علمیه خواهران استان ایلام گفت: رسالت طلاب در عین سنگین بودن و دارای حساسیت های بالا؛ اما مسیری سراسر نور و سعادت است که سبب عدم انحراف افراد جامعه از صراط مستقیم می شود.
حوزه خواهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام محمدعلی عسکری، مدیر حوزه علمیه خواهران استان ایلام، ظهر امروز در مدرسه علمیه فاطمه الزهرا شهر ایلام اظهار داشت: امروزه نقش خواهران مبلغه در جامعه بیش از پیش احساس می شود.

وی افزود: استان ایلام یکدست شیعه، ولایتمدار و محب اهل بیت هستند و در ایام اربعین اوج ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت نشان دادند و با خدمت به زائران اباعبدالله الحسین برگ زرینی به کارنامه درخشان خود اضافه کردند.

حجت الاسلام عسکری خاطر نشان کرد: یکی از مسائلی که امتیاز ویژه ای برای طلاب علوم دینی در استان ایلام محسوب می شود تماما شیعه بودن مردم استان است که برای تبلیغ و نشر معارف بلند اهل بیت دست مبلغان باز است و می توانند به بهترین شکل ممکن احکام و معارف دین را بیان کنند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان ایلام ابراز داشت: کسانی که وارد مدارس علمیه می شوند و طلبه علوم و معارف الهی هستند باید قدر جایگاه خود را بدانند زیرا همان مسیر انبیا و اولیا الهی را طی می کنند.

وی ادامه داد: رسالت طلاب در عین سنگین بودن و اینکه دارای حساسیت های بالایی است اما مسیری سراسر نور و سعادت است که کمترین نقش آنها در جامعه این است که موجب عدم انحراف افراد جامعه از صراط مستقیم می شوند.

این مدرس حوزه تصریح کرد: در این بین نقش خواهران طلبه بسیار حائز اهمیت است؛ زیرا نیمی از جمعیت کشور را بانوان تشکیل می دهند و همچنین نقش مهم و تاثیر گذار مادر بودن را نیز بر دوش می کشند.

حجت الاسلام عسکری عنوان داشت: وقتی مبلغانی از جنس خود بانوان احکام و معارف اسلامی را بیان کند قطعا تاثیر بیشتری خواهد داشت و به همین دلیل طلاب خواهر باید خود را مسلح به علم و اخلاق حسنه کنند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان ایلام اضافه کرد: دشمن یکی از اهدافش سست کردن اساس و بنیان مقدس خانواده اسلامی است زیرا خانواده در اسلام مقدس ترین و مهمترین نهاد اجتماعی است.

وی گفت: همین عدم التزام به حجاب اسلامی یکی از اهداف دشمنان است تا هویت اصلی و جایگاه والای زن مسلمان را تخریب کند و  آن را در حد یک کالای تبلیغی که در غرب و فرهنگی غربی وجود دارد تنزل دهد.

حجت الاسلام عسکری در پایان گفت: طلاب خواهر باید با روحیه انقلابی پاسخگوی شبهات دینی و همچنین مبلغ و تبیین کننده جایگاه اصلی و ویژه زن مسلمان باشند تا امید غرب برای متزلزل ساختن زنان مسلمان از بین برود./۸۷۹/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات