۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۹
کد خبر: ۵۴۱۸۳۶
نماینده ولی فقیه در ایلام:

طلاب و روحانیان نقش مهمی در ایجاد وحدت دارند

نماینده ولی فقیه در ایلام گفت: تندروی و یا سهل انگاری در مساله دین داری امری خطرناک است و سبب می شود تا تعبیری غیر از چهره رحمانی و واقعی از اسلام ناب محمدی شود.
لطفی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام والمسلمین محمد نقی لطفی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، ظهر امروز در مدرسه علمیه فاطمه الزهرا شهر ایلام اظهار داشت: وحدت یکی از مولفه های مهم در دین مقدس اسلام است.

وی افزود: دشمنان در پی ایجاد تفرقه بین آحاد مسلمانان جهان هستند تا بدین وسیله بتوانند نقشه های شوم و اهداف شیطانی خود را اجرایی کنند.

امام جمعه ایلام خاطر نشان کرد: نظام سلطه برای اینکه اهل سنت و شیعیان را به جان هم بیندازد و بین آنها برادرکشی ایجاد شود با ساختن گروهک های تکفیری و با تعبیری تکسویه از دین افزون بر تخریب چهره اسلام به دنبال نسل کشی در بین مسلمین هستند.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی بیان کرد: یکی از وظایف مهم حوزه های علمیه در سراسر کشور تبیین و تشریح مفهوم وحدت بین مذاهب اسلامی است.

وی ادامه داد: تندروی و یا سهل انگاری در مساله دین داری امری خطرناک است و سبب می شود تا تعبیری غیر از چهره رحمانی و واقعی از اسلام ناب محمدی شود.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه دشمن به دنبال مخدوش کردن چهره اسلام ناب محمدی است، گفت: تمامی رفتار و اعمال گروهک های تندرو و افراطی تروریستی همه در راستای نابودی اسلام و نشان دادن چهره خشن از دین است.

وی اضافه کرد: علمای دینی هر دو مذهب اهل سنت و تشیع باید با بصیرت افزایی بین مردم هم مذهب خود اجازه ندهند تا دشمنان دین از این روزنه برای ضربه زدن استفاده کنند.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی تاکید کرد: در این زمینه نقش مدارس دینی و طلاب بسیار مهم است؛ زیرا آنها مبلغان دین بوده و رسالتشان همان رسالت رسول خدا(ص) است./۸۷۹/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات