۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۵۴۱۸۲۸
آیت الله سبحانی:

مسؤولان برای معضلات طلاق و اعتیاد چاره اندیشی کنند

حضرت ‌آیت الله سبحانی با اشاره به مشکلات جامعه گفت: امروز شاهد مشکلاتی همانند اعتیاد، طلاق و ازدواج دیر هنگام در جامعه وجود دارد که باید برای آن ها چاره اندیشی شود.
حضرت آیت الله سبحانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید امروز در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با گرامیداشت میلاد مسعود پیامبر گرامی اسلام و امام صادق(ع) وحدت را در شرایط امروز امری مهم ارزیابی کرد.

وی افزود: برگزاری جشن برای میلاد پیامبر و اهل بیت(ع) کاملا اسلامی بوده و بدعت نیست، وهابیت می گوید که برگزاری جشن برای این مسأله بدعت است چرا که صحابه ولادت پیامبر را جشن نگرفتند و اگر این کار جایز بود انجام می دادند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در پاسخ به این شبهه وهابیت اظهار داشت: در جواب می گوییم که اگر قائل به حجت بودن باشیم فعل صحابی حجت است نه این که ترک آن ها نیز حجت باشد، اگر بگوییم قول صحابی حجت است شامل قول و فعل شده و ترک را شامل نمی شود.

وی ادامه داد: نمی توان ترک عمل صحابی را حجت قرار داد، البته ما می گوییم افعال صحابی نیز حجت نیست، اگر کسانی می گویند اعمال صحابه حجت است باید قائل به شریعتی دیگر باشند، اگر اعمال به پیامبر اسلام مستند باشد درست است اما اگر مستند به پیامبر نباشد فعل و ترک آن حجت نخواهد بود.

حضرت آیت الله سبحانی با بیان این که حب النبی از اصول اسلام است، ابراز داشت: برگزاری جشن به مناسبت میلاد پیامبر حب النبی بوده و دارای ثواب است پس چرا برخی می گویند بدعت و حرام است، مجالس جشن برای بزرگداشت پیامبر است.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به مشکلات جامعه عنوان کرد: امروز شاهد مشکلاتی همانند اعتیاد، طلاق و ازدواج دیر هنگام در جامعه وجود دارد که باید برای آن ها چازه اندیشی شود، حضور بانوان در ورزشگاه ها مسأله فرعی بوده و با عفت زنان سازگار نیست، مسؤولان باید برای رفع مشکلات جامعه تلاش کنند.

این مرجع تقلید خطاب به مسؤولان خاطرنشان کرد: اگر رضای خدا را می خواهید باید مشکلات اصلی جامعه را حل کرد اما اگر شعار را دنبال می کنید موضوعی دیگر است./1323/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات