۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۴
کد خبر: ۵۴۱۸۲۷
آیت الله علم الهدی:

تنها هدف ارزشمند در جریان طلبگی، خدمت به امام زمان است

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: آن چه تحت عنوان موقعیت اجتماعی به ذهن انسان می رسد، همگی خیالات است و در واقعیت تأثیری در ساختن زندگی انسان ندارد و آن چه در پایان عمر برای انسان می ماند، این است که چقدر برای امام زمان(عج) نوکری کرده باشد.
آیت الله علم الهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی صبح امروز با حضور در مدرسه علمیه حجتیه اصفهانی ها واقع در خیابان طبرسی مشهد مقدس، ضمن حضور در مراسم عمامه گذاری طلاب این مدرسه علمیه، به بیان نکاتی پیرامون سالروز ولادت پیامبر اکرم(ص) و امام صادق(ع) پرداخت و گفت: نمی توان حوادثی که در شب میلاد پیامبر اکرم(ص) در زمین اتفاق افتاد را حوادثی تصادفی قلمداد کرد؛ چرا که خداوند متعال این حوادث را علامت تکوینی انقلاب نبوی قرار داد و به همان میزان که این همزمانی تصادفی نبوده، در تقارن ولادت پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) نیز تصادفی نبوده است.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی افزود: این همزمانی گویای این واقعیت است که حیات مکتبی پیامبر اکرم(ص) در سیره امام صادق(ع) نیز متجلی بود و به جز در زندگی امام جعفر صادق(ع) نمی توان حیات مکتبی پیامبر(ص) را برای جهان تبیین کرد.

وی با اشاره به ضرورت توجه به همزمانی این اتفاقات مهم، خاطرنشان کرد: ما باید متوجه این حقیقت باشیم که آن حوادث با شرایط روز ما چه ارتباطی دارد. اگر عظمت پیامبر اکرم(ص) در حیات مکتبی امام صادق(ع) و معارف ایشان متجلی است، این واقعیت باید امروز در دنیا جامه عمل بپوشد و در دنیا شناخته شود. کسی که باید این واقعیت را به دنیا معرفی کند، طلاب به عنوان کارگزاران امام صادق(ع)، هستند.

آیت الله علم الهدی با بیان این که تمام ویژگی های پیامبر اکرم(ص) در وجود مقدس امام صادق(ع) وجود داشت، اظهار کرد: مظلومیت امام صادق(ع) که از سوی دشمنان اعمال شده بود، مظلومیت اصلی ایشان و سایر اهل بیت(ع) نیست؛ بلکه مظلومیت اصلی این است که ما به عنوان مروجان آن ها نتوانیم به درستی سیره ایشان را تبیین کنیم. شما به عنوان یک طلبه پیرو امام جعفر صادق(ع) موقعیتی دارید که باید آن را بشناسید تا ببینید وجودتان چقدر به درد دین می خورد.

امام جمعه مشهد مقدس خاطرنشان کرد: برخی اضطراب های فکری ممکن است در فضای طلبگی برای شما به وجود بیاید که از طلبگی می خواهید به کجا برسید و در این حین نمودارهای گوناگون پیش روی شما قرار خواهد گرفت و شما را هم در مقام خط و هدف و هم در مقام فعالیت فکری دچار چالش خواهد کرد.

وی افزود: بنده با وجود تمام موفقیت هایی که داشته ام، به این نتیجه رسیده ام که آن چه تحت عنوان موقعیت اجتماعی به ذهن انسان می رسد، همگی خیالات است و در واقعیت تأثیری در ساختن زندگی انسان ندارد و آن چه در پایان عمر برای انسان می ماند، این است که چقدر برای امام زمان(عج) نوکری کرده باشد./820/پ202/ب1

ارسال نظرات