۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۵۴۱۸۰۰
مدیر حوزه علمیه لرستان:

اخلاق و رفتار طلاب باید در شأن لباس روحانیت باشد

مدیر حوزه علمیه لرستان با تأکید بر ضرورت حفظ حرمت لباس روحانیت گفت: اخلاق و رفتار طلاب باید در شأن این لباس مقدس باشد و طلاب باید با ارتقای سطح علمی و بصیرتی خود پاسخگوی نیازهای جامعه باشند.
مدیر حوزه های علمیه لرستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت‌الاسلام علی میناپور، مدیر حوزه علمیه لرستان، ظهر امروز در آیین عمامه ‌گذاری طلاب لرستانی که در مدرسه علمیه کمالیه خرم آباد برگزار شد، گفت: لباس روحانیت لباس تبلیغ دین و تبیین مکتب اهل‌بیت(ع) است.

وی با بیان اینکه مبلغانی که به لباس روحانیت ملبس می‌‌شوند باید حرمت این لباس را حفظ کنند، افزود: طلبه ها باید با ارتقای سطح علمی خود در عرصه تبلیغ نقش آفرینی کنند.

مدیر حوزه علمیه لرستان ولایتمداری و پاسداری از مکتب اهل‌بیت(ع) را رسالت خطیر روحانیت خواند و عنوان داشت: برای موفقیت در این عرصه طلاب باید به وظایف خود آشنا باشند.

وی در ادامه بر ضرورت بینش جهانی مبلغان تأکید کرد و بیان داشت: طلاب مبلغ با داشتن افق دید بالا می توانند به فعالیت تبلیغی خود بیش از پیش اعتبار بخشند.

حجت الاسلام میناپور با تأکید بر اینکه مبلغان باید پاسخگوی تمام انسان‌های تشنه معارف اهل‌بیت(ع) باشند، اظهار داشت: لازمه این مهم ارتقای سطح علمی و بصیرتی است.

وی با اشاره به تلبس جمعی از طلاب در این مراسم خاطرنشان کرد: مبلغان باید به تمام ضوابط تلبس لباس پیامبر(ص) مقید باشند و اخلاق و رفتارشان در شأن این لباس بباشد.

مدیر حوزه علمیه لرستان با بیان اینکه تقید موجب برکت دادن به تبلیغ است، اظهار داشت: در شرایط کنونی توجه هر چه بیشتر روحانیت به دین و احکام مردم ضرورت دارد؛ از این رو نباید به لباس روحانیت و جایگاه و اهمیت تبلیغ بی توجه بود./9459/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات