۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۵۴۱۷۶۸
معاون مؤسسه غدير‌شناسي:

مرزها در جنگ نرم، مرز اعتقادي است

معاون امور استان‌هاي مؤسسه غديرشناسي با بیان اینکه دشمن پس از تجربه حمله نظامي و تحريم‌هاي اقتصادي عليه ملت ايران، تنها راه تحقق اهدافش را در جنگ نرم و استحاله فرهنگي ملت ايران مي‌داند، گفت: مرز در جنگ نرم، مرز اعتقادي است.
 مجتبی مقدم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام مجتبی مقدم معاون امور استان‌هاي مؤسسه غدير‌شناسي با توجه به استقبال وسيع صورت گرفته از كلاس‌هاي غديرپژوهي اين مؤسسه توضيح داد: با توجه به ضرورت مباحث اعتقادي در مناطق مختلف كشور و بومي‌سازي آموزه‌هاي مكتب ولايت و اثبات آن از طريق استناد به منابع معتبر اهل سنت و تشيع، كارگاه‌هاي مؤسسه غدير‌شناسي در حال برگزاري و برنامه‌ريزي براي انجام بهتر آن است. وی در ادامه به نحوه برگزاري كلاس‌ها اشاره داشتند كه نحوه تدريس در اين كلاس‌ها با روش‌هاي كاملاً علمي و با استفاده ازتجهيزات كمك آموزشي جديد صورت مي‌گيرد

اين مقام مسؤول در مؤسسه غدير‌شناسي، اهداف كلي مؤسسه را تقويت بنيه اعتقادي و مقابله با جريان‌هاي انحرافي و رفع شبهات عنوان كرد و افزود: اين كارگاه‌ها با اهداف ديگري از جمله آشنايي با مباني فكري و فرهنگي اصيل مكتب ولايت و محبان اهل‌بيت‌(ع) برگزار شده كه به لطف خداوند با موفقيت خوبي روبه‌رو بوده است.

معاون امور استان‌هاي مؤسسه غديرشناسي با اشاره به اينكه اين دوره‌ها هم براي برادران اهل سنت مفيد است و هم برادران تشيع افزود: دشمن پس از تجربه حمله نظامي و تحريم‌هاي اقتصادي عليه ملت ايران، تنها راه تحقق اهدافش را در جنگ نرم و استحاله فرهنگي ملت ايران مي‌داند، مرز در جنگ نرم، مرز اعتقادي است.

اين نبرد مانند جنگ‌هاي نظامي، مجروح، مصدوم، كشته و آواره از خانه و كاشانه دارد، با اين تفاوت كه در نبرد فرهنگي، اين اتفاقات در ذهن و جان مخاطب شكل مي‌گيرد و مسلمان مؤمن و معتقـد را از پاي درمي‌آورد و آرام‌آرام، افراد و به تبع آن جامعه را نابود خواهد كرد.

حجت الاسلام مقدم با اشاره به تعبير رهبر معظم انقلاب در مورد جنگ نرم  ادامه داد: در اين عرصه بايد برنامه داشت، مجاهدت و استقامت كرد كه مؤسسه غدير‌شناسي در اين راستا در حركت است.

ریيس مؤسسه غدير‌شناسي نيز درباره اهداف اين مؤسسه به اين نكته اشاره كرده بود كه مؤسسه غديرشناسي به دنبال آن نيست در اعتقادات اهل سنت تغيير ايجاد كند بلكه به دنبال ايجاد فضاي علمي در مباحث ديني است.

گفتنی است مؤسسه غدير‌شناسي هفت سال است كه به شكل كارگاه و دوره‌هاي آموزشي فعاليت‌هاي معرفتي مي‌كند. خروجي كارگاه‌ها افرادي هستند كه توانايي دفاع علمي و استدلالي از آموزه‌هاي مكتب ولايت را دارند و در يك فضاي كاملاً علمي مباحث مربوط به حوزه ولايت و غدير را مورد بحث و بررسي قرار مي‌دهند./804/د۱۰۳/ب۲

ارسال نظرات