۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۵۴۱۷۶۶
مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اراک:

همگرایی مسؤولان پاسخ کوبنده به اسلام آمریکایی است

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اراک گفت: دشمن با همه توان خود و با تکیه بر اسلام آمریکایی مقابل اسلام ناب محمدی قرار گرفته است که برای خنثی شدن فتنه دشمن باید همگرایی بین مسؤولان ایجاد شود.
مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اراک

حجت الاسلام سید مهدی حسینی مطلق مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اراک، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا استان مرکزی، با تاکید بر لزوم هوشیاری جامعه اسلامی ایران در برابر اسلام آمریکایی، گفت: برای نخستین بار امام خمینی(ره) هوشمندانه متوجه فتنه دشمن با تعریف اسلام آمریکایی شدند و پیام این فتنه انگیزی دشمن برای اولین بار از سوی امام خمینی(ره) به دنیا مخابره شد.

وی با تاکید بر این نکته که در اسلام ناب محمدی هیچ گاه سر تعظیم مقابل ظلم فرود نمی آید، بیان کرد: در برابر اسلام آمریکایی اسلام ناب ناب محمدی که ایران با پیروزی انقلاب اسلامی پرچم آن را به دست گرفت به جهانیان نشان داده شد.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اراک ادامه داد: دشمنان با توجه به مطرح شدن اسلام آمریکایی از سوی ایران اسلامی و احساس خطر در این زمینه، جنگ تحمیلی را برابر ایران ترتیب دادند و کشورهای به ظاهر اسلامی نیز با دشمنان همراه شدند، اما ایران به پشتوانه اسلام ناب محمدی مقابل آنها ایستاد و دشمن را مغلوب کرد.

حجت الاسلام حسینی مطلق خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه دشمنان از طریق جنگ فیزیکی موفق به توقف حرکت ایران اسلامی و شکست کشور نشدند، جنگ فرهنگی را با محوریت اسلام آمریکایی در پیش گرفتند که در این جنگ هدف اصلی دشمن جوانان ایران اسلامی است.

وی با تاکید بر لزوم هوشیاری جامعه در تفکیک اسلام آمریکایی از اسلام ناب محمدی، افزود: اهل فن و بصیرت به راحتی می توانند این مسائل را تشخیص دهند، اما برای مقابله موثر نیاز به آگاهی تمامی افراد جامعه است، باید توجه داشت که ابعاد تخریب جنگ فرهنگی بسیار گسترده تر از جنگ فیزیکی است و تعداد کشته های این جنگ پنهان است.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اراک، گفت: دشمن شبکه های فارسی زبان را راه اندازی کرده است و برنامه ها با محوریت اسلام آمریکایی تهیه می شود که جوانان تحت تاثیر این موضوع قرار بگیرند و باید دقت شود دشمن به دلیل خیرخواهی برای جوانان ایران اسلامی برنامه سازی نمی کند.

حجت الاسلام حسینی مطلق بیان کرد: دشمن در کنار شبکه های ماهواره ای از طریق گروه های شبکه های مجازی نیز جنگ فرهنگی مقابل کشور با هدف قرار دادن اسلام ناب محمدی را مدیریت می کند.

وی خاطر نشان کرد: جوانان ساعت های طولانی را صرف خواندن و دیدن مطالب شبکه های ماهواره ای و مجازی که از سوی دشمنان برنامه ریزی شده است، می کنند و باید جوانان نسبت به این قضایا آگاه شوند.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اراک ادامه داد: نقش خانواده در آگاه سازی جوانان و هدایت صحیح حائز اهمیت و کلیدی است، اما دولت و مسؤولان به ویژه نهادهای آموزشی نیز در این امر خطیر نقش بسزایی دارند.

حجت الاسلام حسینی مطلق افزود: ضعف های بسیاری در ارزیابی اقدامات انجام شده در برابر جنگ نرم دشمن با محوریت اسلام آمریکایی مشهود بوده و در مقابل اقدامات دشمن از پیچیدگی های بسیار برخوردار است که برای مقابله موثر نیاز به برنامه ریزی دقیق تری در کشور وجود دارد.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص موضوع آتش به اختیار، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی با مطرح کردن این موضوع در واقع گلایه مندی خود را از ناکافی بودن اقدامات انجام شده در برابر جنگ نرم دشمن ابراز کردند و برای کیفیت بخشی به مقابله با دشمن موضوع آتش به اختیار را مورد توجه قرار دادند.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اراک، بیان کرد: البته باید توجه داشت که همگرایی اجتماعی در مراسم های مذهبی مانند عاشورا و اربعین مانع بزرگی در برابر فتنه های دشمنان بوده است، اما نمی توان تنها به این موضوع اکتفا کرد.

حجت الاسلام حسینی مطلق تاکید کرد: برای مقابله با جنگ نرم دشمن و دفاع از اسلام ناب محمدی متاسفانه همگرایی بین مسؤولان وجود ندارد و نیاز است برنامه واحدی تعریف و به صورت منسجم اقدام شود./842/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات