۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۵۴۱۷۶۱
مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان:

توجه به روش های تبلیغی لازمه موفقیت در عرصه تبلیغ است

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به اینکه حوزه از نظر علمی، فقه و اصول بسیار قوی است، گفت: برای به نتیجه رسیدن تبلیغ و موفقیت در این عرصه باید به شیوه های تبلیغی توجه داشت.
مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام سعید مهدوی، مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان، پیش از ظهر امروز در برگزاری مراسم تلبس طلاب لرستان که در حوزه علمیه کمالیه خرم آباد برگزار شد، گفت: امروز در حوزه های علمیه و مراکز علمی نظام جمهوری اسلامی علم کم نداریم، سلیقه کم داریم.

وی با بیان اینکه در عرصه تبلیغ باید روی روش ها و راهکارها وقت گذاشت، افزود: در نخسین مرحله که بحث حوزه علمیه و مراکز علمی مطرح می شود، تعلیم و تهذیب به ذهن می آید و وظیفه حوزه نیز همین است چراکه تزکیه و تعلیم دستور قرآن و توصیه پیامبر اسلام است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به اینکه تبلیغ بخشی از وظایف حوزه است که مغفول مانده است، عنوان داشت: ثمره تهذیب و تعلیم باید تبلیغ باشد و روحانیان باید بر اساس نیازهای امروز جامعه تبلیغ کنند.

وی اظهار داشت: برای موفقیت در عرصه تبلیغ باید کسب معرفت کرد و جامعه را بصیرت ببخشیم سطح علمی و آگاهی مردم از لحاظ دینی را بالا برده و به مسائل سیاسی و اجتماعی جامعه توجه داشته باشیم.

حجت الاسلام مهدوی با بیان اینکه معرفت بخشی نیازمند کسب معارف است، ادامه داد: اگر کسی خودش معرفت و بصیرت کافی پیدا نکرد نمی تواند بصیرت بخشی کند، امروز با وجود شبهات در جامعه امروز و در عرصه های مختلف همچون فضای مجازی باید قادر باشیم مطالعه کنیم به قرآن، احادیث، فلسفه و کلام مسلط باشیم تا پاسخگوی شبهات مردم باشیم.

وی با بیان اینکه حوزه در بحث اصول قوی و محکم بوده و از لحاظ بحث های کلامی و فلسفی نیز قوی است، خاطرنشان کرد: امروز باید به بحث روش های تبلیغ توجه داشت و نخستین استراتژی ما در بحث تبلیغی تلاش در راستای شناخت هرچه بیشتر و بهتر شناخت معارف دینی، علم آموزی و تهذیب است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان علم را حق خواند و با اشاره به اینکه هرکجا علم باشد پیروز است، یادآور شد: امروز یک علم موشکی در کشور ما به دست فرزندان برومند این کشور امضا شده و خیلی پیروزی در پی دارد، عدالت حق است نظم حق است، وحدت حق است و مقابل اینها نابودی است.

وی با اشاره به اینکه به برکت جمهوری اسلامی امروز فضای تبلیغ گسترده است، گفت: محرم و صفر، اربعین و ایام مبارک رمضان بهترین فرصت های تبلیغی است که باید از این ایام بهره مند شد.

حجت الاسلام مهدوی در پایان تزکیه و تهذیب، اخلاص، دانش، شجاعت، ساده زیستی، ادب و مهربانی، جدیت و پشتکار، توجه داشتن به نیاز زمان، اولویت سنجی و اقدام دراز مدت را از مهم ترین ویژگی های یک مبلغ و روحانی در عرصه تبلیغ و انجام رسالت تبلیغی خواند که باید مورد توجه طلاب مبلغ قرار گیرد./9459/پ202/ب1

ارسال نظرات