۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۹
کد خبر: ۵۴۱۷۳۷
آیت الله صدیقی:

ایمان سبب تقویت اخوت و وحدت در میان افراد جامعه می‌شود

امام جمعه موقت تهران گفت: انسانی که شخصیت ثابتی ندارد زمانی که با کفار و فرنگی‌ها نشست و برخاست دارد ادعای فرنگی بودن کرده و وقتی با انقلابی‌ها و ولایی‌ها نشست و برخاست کند، پُز انقلابی بودن می‌دهد که این گونه افراد خودفریب هستند.
آیت الله صدیقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران و تولیت حوزه علمیه امام خمینی(ره) در کلاس درس اخلاق که شامگاه دوشنبه ۱۳ آذر ۹۶ در مسجد جامع ازگل برگزار شد، با تبریک به مناسبت ایام خجسته میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) احیاگر مکتب نبوی و علوی و بنیان‌گذار حوزه و دانشگاه، گفت: مسئله وحدت از درون انسان شروع می‌شود.

وی افزود: حقیقت واحدی را خداوند متعال به انسان عطا فرموده که آن جان آدمی است. انسان از ابتدا تا پایان عمر هر اتفاقی برای او رخ بدهد و هر عکس العملی داشته باشد، حقیقت وجودش تغییری نمی‌کند.

امام جمعه موقت تهران ابراز داشت: در روایات و آیات به ما دستور داده شده که در نماز حضور قلب داشته باشید و اگر بخواهیم همواره پیروز باشیم و شکستی ما را تهدید نکند و سقوط نکنیم، باید مومن باشیم.

وی اظهار داشت: ایمان برحسب روایات دو نوع است. برخی انسان ها ایمان مقطعی دارند و در موقعیت‌های شهوت، قدرت و سیاست با شیطان معامله می‌کنند و با فروختن دینشان، خود را به ارزانی از دست می‌دهند.

آیت الله صدیقی در ادامه بیان داشت: برخی افراد ایمان مستقر دارند و ایمان‌ آنها با وجودشان عجین است‌، این افراد خداترس بوده و در هر قدمی خداوند آنها را یاری می‌کند و هیچ وسوسه‌ای آنها را از مسیر ایمانشان خارج نمی‌کند.

وی ابراز داشت: درخت ایمان در وجود انسان مومن چنان ریشه می‌دواند که هیچ طوفانی از شهوت و ثروت و شهرت و فرزند، او را به هیچ کار خلاف شرعی وادار نمی‌کند. انسانی که شخصیت ندارد زمانی که با کفار و فرنگی‌ها نشست و برخاست دارد ادعای فرنگی بودن می‌کند و وقتی با انقلابی‌ها و ولایی‌ها نشست و برخاست می‌کند، پُز انقلابی بودن می‌دهد، اینها شخصیت ثابتی نداشته و تضاد شخصیتی دارند. این گونه افراد فکر می‌کنند در حال فریب دیگران هستند، در حالی که خودفریب هستند.

امام جمعه موقت تهران افزود: انسان مومن در شکست و پیروزی، سرما و گرما و سختی و آسانی باید ثبات شخصیت داشته باشد. برخی افراد وقتی به عزت و قدرت و امکاناتی می‌رسند خود را گم می‌کنند، متکبر می‌شوند اما به محض اینکه فقیر شدند به امامزاده و مسجد پناه می‌برند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر انسان به روحیه وحدت برسد و تکیه گاه خود را خداوند متعال قرار دهد، در این صورت است که می‌تواند تکیه گاه بندگان خدا باشد؛ زیرا ایمان سبب اخوت و وحدت در میان افراد جامعه می‌شود./966/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات