۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲
کد خبر: ۵۴۱۷۱۲

امام جمعه تبریز خواستار رسیدگی به وضعیت سالن های سینما شد

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان این‌که وضعیت سالن‌های سینما و تئاتر تبریز مناسب نیست، خواستار نقش‌آفرینی کمیسیون فرهنگی شورای شهر در بهبود وضعیت فعلی شد.
حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه درآذربایجان شرقی امشب در دیدار اعضای کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تبریز که با هدف بررسی وضعیت فرهنگی ترتیب یافت، اظهار داشت: امروز برای ترویج فرهنگ دینی نیازمند بهره‌مندی از ابزارهای هنری هستیم.
وی با بیان این‌که سینما و تئاتر از جمله هنرهایی هستند که در ذهن مخاطب اثرگذاری عمیقی دارند، خاطرنشان کرد: متأسفانه وضعیت سینمای کشور مناسب نیست، فیلم ارزشی کمتر تولید می شود و از سوی دیگر وضعیت سالن‌های سینما و تئاتر تبریز نیز مطلوب نیست، انتظار داریم کمیسیون فرهنگی شورای شهر در بهبود وضعیت فعلی اقدامات اساسی داشته باشد.
امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که کمیسیون فرهنگی شورای شهر باید برای مقابله با تهاجم فرهنگی و عقیدتی برنامه مدون و عملیاتی داشته باشد، تصریح کرد: بسیار روشن اسن که دشمن با هجمه فرهنگی خاکریزهای اعتقادی و آرمان های ملت ایران را هدف قرار داده است، بی‌تفاوتی در چنین شرایطی جایز نیست.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم افزود: دشمنان به دنبال ترویج مدگرایی، نا امیدی جوانان نسبت به آینده کشور، بدبینی مردم نسبت به نظام اسلامی، ترویج مواد مخدر میان عموم مردم به ویژه جوانان و بانوان و همچنین رایج شدن سبک زندگی غربی در سطوح مختلف زندگی ملت ایران هستند.
وی با بیان این‌که دشمن از طریق جنگ نرم، تهاجم فرهنگی و نفوذ در صدد ضربه زدن به ایران اسلامی است، تصریح کرد: برای مقابله با این تهدیدات باید خدمات شهری شهرداری پیوست فرهنگی داشته باشد، درست است که شورای شهر به لحاظ قانونی وظیفه ای در مقابل مسائل فرهنگی ندارد، اما توجه به مسائل فرهنگی رسالتی بر عهده همگان است.
امام جمعه تبریز توجه به توسعه اماکن ورزشی، گسترش قرائت خانه و کتابخانه های عمومی، توجه به محتوای برنامه های ارایه شده در فرهنگسراهای شهر و برگزاری کلاس های آموزشی اثر گذار را مورد تأکید قرار داد و گفت: کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر باید با امکان سنجی نیازهای شهر برنامه ریزی دراز مدت فرهنگی داشته باشد.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در پایان با اشاره به شیوه فعالیت کمیسیون نامگذاری اماکن و خیابان‌های شهر در شورا گفت: بهتر است در نامگذاری اماکن و خیابان ها از اسامی و القابی استفاده شود که ریشه در فرهنگ بومی، ایرانی و اسلامی دارند./935/پ
۲۰۲/ب۲

 

ارسال نظرات