۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۰
کد خبر: ۵۴۱۷۰۸
آیت الله نوری همدانی:

مساجد نباید خالی از امام جماعت باشد/ جوانان از شرایط و اوضاع زمان آگاه شوند

حضرت آ‌یت الله نوری همدانی با اشاره به خالی بودن بسیاری از مساجد از امام جماعت، بر لزوم تدبیر برای این مشکل و ‌آباد کردن مساجد تأکید کرد.
آیت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید شامگاه دوشنبه در دیدار حجت الاسلام ارزانی بیر ستاد هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با اشاره به اهمیت فعالیت در مساجد برای جذب جوانان، این کار را دارای 3 عنصر مهم دانست که باید به آن ها توجه شود.

وی افزود: یکی از عناصر مهم در فعالیت های تربیتی علما و مربیان هستند که هادی و راهنما به شمار می روند، عنصر دیگر مسجد است که جایگاه ویژه در اسلام دارد و غیر از مرکز عبادت، محل اجتماع مسلمین بوده و هست

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم به وضعیت مساجد کشور و نبود امام جماعت در بسیاری از مساجد اظهار داشت: نامه های بسیاری دریافت می شود که بسیاری از مساجد خالی هستند و امام جماعت ندارند و بسیاری از اوقات درهای مسجد بسته است.

وی ادامه داد: هر مسجدی باید دارای عالم بوده تا کارها را اداره کند، باید برنامه ریزی شود که مساجد خالی نبوده و آباد باشدتا شاهد اثرگذاری ویژه آن در جامعه به ویژه در بین جوانان باشیم.

حضرت آیت الله نوری همدانی عنصر مهم دیگر در کارهای تربیتی را جوانان دانست و ابراز داشت: دوره جوانی بسیار پربار و مهم است گاهی گفته می شود جوانان در مساجد کم هستند در حالی که باید جوانان باید حضو پررنگی داشته باشند.

وی عنوان کرد: امروز به قدرت جوانان برای مقابله با دشمنان نیاز داریم، دشمنان با تمام امکانات به جنگ اسلام آمده اند و ما هم باید قدرت خود را تقویت کنیم، تقویت معارف و اعتقادات دینی دشمنان را خشمگین می کند از این رو سعی در کوبیدن انفلاب دارند دارند و می خواهند جوانان را از دین جدا کنند.

این مرجع تقلید با تأکید بر ضرورت هوشیاری جوانان و مقابله با توطئه های دشمن خاطرنشان کرد: جوانان باید در این برنامه با اوضاع و شرایط زمان آشنا و آگاه شوند و بدانند که در داخل و خارج از کشور چه خبر است و دشمن برای از بین بردن انقلاب چه توطئه های دارد.

وی اضافه کرد: بنابراین برنامه های تربیتی باید با شناخت روحیه جوانان اجرا شود و با تشویق و ترغیب آن ها کار را پیش برد؛ امام جماعت مسجد نیز  باید با افراد محل ارتباط داشته و سعی در حل مشکلات داشته باشد/1323/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات