۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۸
کد خبر: ۵۴۱۶۶۰
امام جمعه طبس:

وحدت و همدلی ملت های اسلامی سبب شکست داعش شد

امام جمعه طبس گفت: گروه های تروریستی تکفیری و داعش با مقاومت کشورهای اسلامی به اهداف خود نرسیدند، داعش بر اساس دستور آمریکا و صهیونیست می خواست حکومتی را در منطقه ایجاد کند اما وحدت و همدلی ملت های اسلامی آن ها را ناامید کرد.
مهاجریان مقدم

حجت الاسلام ابراهیم مهاجریان مقدم، امام جمعه طبس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند اظهار داشت: وحدت و انسجام و همبستگی در میان آحاد هر جامعه یکی از ضروریات است.

وی گفت: جامعه اسلامی نیز مانند یک ساختمان به هم پیوسته است و اگر اجزای هر قسمت از این ساختمان دچار مشکل شود تمام آن ساختمان از استحکام لازم برخوردار نخواهد بود.

امام جمعه طبس افزود: مسلمانان با همدیگر برادر هستند و باید با هم صلح و سازش داشته باشند تا دشمن از تفرقه و جدایی آن ها سوءاستفاده نکند.

حجت الاسلام مهاجریان مقدم تصریح کرد: دشمنان جهان اسلام همواره درصدد بودند که میان مسلمانان اختلاف ایجاد کنند تا بتوانند بر کشورهای اسلامی سلطه داشته باشند و منافع خود را بر کشورهای اسلامی تحمیل کنند.

وی ادامه داد: تاریخ ولادت پیامبراکرم(ص) می توانست میان مسلمانان اختلاف ایجاد کند و دشمن نیز از این اختلاف سوءاستفاده کند زیرا تاریخ ولادت پیامبراکرم(ص) به روایت اهل سنت 12 و به روایت اهل تشیع 17 ربیع الاول است اما بعد از انقلاب اسلامی و با هوشیاری امام راحل این ایام به عنوان هفته وحدت نام گذاری شد.

امام جمعه طبس خاطرنشان کرد: هیچ گونه اختلافی در طول تاریخ انقلاب اسلامی میان مسلمانان وجود نداشته است و انقلاب نیز به دلیل وحدت و همدلی آحاد جامعه به پیروزی رسید.

حجت الاسلام مهاجریان مقدم با بیان اینکه یکی از دلایلی که دشمن در هشت سال دفاع مقدس به اهداف خود نرسید هماهنگی و همدلی و وحدت در میان آحاد جامعه بود، اظهار کرد: دشمن برای ایجاد اختلاف در میان مسلمانان سرمایه گذاری کرده و در این راستا گروه های تروریستی را تشکیل داده است.

وی افزود: گروه های تروریستی تکفیری و داعش با مقاومت کشورهای اسلامی به اهداف خود نرسیدند، داعش بر اساس دستور آمریکا و صهیونیست می خواست حکومتی را در منطقه ایجاد کند اما وحدت و همدلی ملت های اسلامی آن ها را ناامید کرد.

امام جمعه طبس وحدت را عامل پیروزی و رسیدن به اهداف مورد نظر دانست و گفت: وحدت و همدلی در توسعه هر منطقه ای در جهان اسلام تاثیر بسزایی دارد و اگر تفرقه وجود داشته باشد به طور قطع توسعه استان با چالش روبرو می شود./880/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات