۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۵۴۱۶۴۸
نماینده ولی فقیه در لرستان:

تسلیم در برابر رضای خدا، بالاترین درجه ایمان است

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به ویژگی مؤمنان و درجات ایمان گفت: تسلیم در برابر رضای خدا، بالاترین درجه ایمان است.
امام جمعه خرم آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی ‌فقیه در لرستان و امام جمعه خرمآباد، عصر امروز در جلسه تفسیر قرآن ‌کریم در جمع کارکنان تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با اشاره به آیه ۲۳ سوره مبارکه هود گفت: محوریت این آیه بیان حالات و احوالات مؤمنان راستین است.

وی با بیان اینکه قرآن ‌کریم مردم را به سه دسته مؤمن، منافق و مشترک تقسیم می‌کند، افزود: وضعیت کفار و انسان ‌های منافق مشخص است، در این آیه وضعیت انسان‌ های مؤمن عنوان شده است.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه ایمان ‌دارای درجات و مراتب مختلفی است، خاطرنشان کرد: مرتبه ایمان قلبی و مرتبه ایمان عملی از مراتب و درجات ایمان هستند.

وی در ادامه اظهار داشت: شخصی که ایمان می‌آورد و آن ‌را در مقام عمل به‌ کار می‌گیرد دارای ویژگی‌ها و امتیازات بالایی است که خداوند از آنها به‌ عنوان مؤمنان راستین یاد کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با بیان اینکه مؤمنان راستین دارای صفات علمی بوده و از دانش و بینش بالایی برخوردار هستند، عنوان داشت: این افراد دارای مراتب بالاتر تفکر بوده و اهل تدبر و تعقل هستند‌.

وی با اشاره به اینکه از نظر صفات عملی، مؤمنان راستین خود را مکلف به انجام تکلیف می‌دانند، خاطرنشان کرد: مؤمنان راستین حال معنوی عجیبی دارند که مصداق آن در این برهه از زمان آیت‌الله بهجت است.

امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه مؤمنان راستین با تلاوت قرآن بر ایمان ‌شان افزوده می‌شود و چنان مجذوب قرآن می‌شوند که بی‌اختیار سجده می‌کنند، ادامه داد: برجسته‌ ترین صفات مؤمنان راستین مقام تسلیم و رضا است.

وی رسیدن به مقام تسلیم و رضا را موجب آرامش جسمی و روحی بدن خواند و گفت: مؤمنان راستین دارای آرامشی خاص و صحت بدن هستند و تعبد به احکام و مسائل دینی از الزامات رسیدن به مقام تسلیم و رضا است.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی اظهار داشت: رسیدن به مقام رضا، همچون محبت دو طرفه است و زمانی که ما به رضای خدا راضی باشیم، خدای متعال نیز از ما راضی می ‌شود و به ما مباهات می‌کند./9459/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات