۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۵۴۱۶۱۵
رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم:

تحقق تمدن نوین اسلامی نیازمند مجاهدت روحانیت است

حجت الاسلام والمسلمین واعظی با اشاره به اینکه که بدنه روحانیت و حوزه هنوز جایگاه تاریخی روحانیت را درک نکرده است، گفت: تمدن سازی و ارائه طرح نو در مناسبت های اجتماعی و پیاده سازی ارزش ها و اصول اسلامی در بطن جامعه مجاهدت روحانیت را می خواهد.
نشست خبری حجت السلام والمسلمین واعظی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی، رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، پیش از ظهر امروز، در مراسم معارفه رییس جدید دفتر تبلیغات اسلامی نمایندگی خوزستان با اشاره به اینکه صفا و صمیمیت موجود در مدارس علمیه خوزستان بی نظیر است، عنوان داشت: آیت الله موسوی جزایری رنگ و بوی جبهه و امام راحل را می دهد و عمود خیمه خدمت روحانیت در خوزستان است.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به اظهار رضایت آیت الله موسوی جزایری و مسؤولان دفتر مرکز از فعالیت های رییس پیشین دفتر تبلیغات اسلامی نمایندگی خوزستان بیان داشت: تصورم بر آن است که بدنه روحانیت و حوزه هنوز جایگاه تاریخی روحانیت را درک نکرده، دچار ضعف آگاهی تاریخی شده و از وظایف تاریخی روحانیت و انتظارات کنونی از این قشر ناآگاه هستیم.

این مقام مسؤول با بیان اینکه بخش های زیادی از حوزه در حال و هوای کارکرد روحانیت در پیش از انقلاب اسلامی است، خاطرنشان شد: سطح انتظار از روحانیت به صورت کمی و کیفی بالا رفته است، چرا که روحانیت و حوزه پیش قراول نهضت ملت اسلام شد و دین و سیاست را به هم پیوند زد و با یاری مردم نظام اسلامی تشکیل داد.

حجت الاسلام والمسلمین واعظی با اشاره به اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی انتظارات برجسته ای از روحانیت توقع می رود، افزود: روحانیت تمدن معاصر غربی را نفی و شعار تمدن نوین اسلامی را مطرح کرد؛ از این رو تمدن سازی و ارائه طرح نو در مناسبت های اجتماعی و پیاده سازی ارزش ها و اصول اسلامی در بطن جامعه مجاهدت روحانیت را می خواهد.

وی خاطرنشان شد: تمدن سازی نیازمند کارهای نظری و عملی و نهادسازی است و این بخش ها با روحانیت ارتباط دارد.

 رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان اینکه پیشرفت تکنولوژی، شبکه های اجتماعی و رسانه های گروهی سطح انتظارات را از روحانیت بالا برده است، گفت: چنین فضایی برای دین، روحانیت و حوزه تهدید و فرصت است و در این باره باید حضور جدی در فضای مجازی برای تبلیغ صورت گیرد.

این مقام مسؤول با بیان اینکه حضور روحانیت در فضای مجازی نیازمند دانش و مهارت است، تصریح کرد: انتظارات از روحانیت و حوزه بالا رفته است و در این باره نباید به کم راضی و به فعالیت های صورت گرفته قانع باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین واعظی با اشاره به اینکه روحانیت براساس شرایط اجتماعی باید به دنبال ابتکارات و خلاقیت ها باشد، افزود: روحانیت باید به دنبال رفع نیازهای جدید باشد./9456/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات