۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۵۴۱۵۹۱
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

تربیت نیروی انسانی متعهد مهم‌ترین رسالت مؤسسات قرآنی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به اهمیت فعالیت کیفی مؤسسات و خانه‌های قرآن شهری و روستایی، گفت: تربیت نیروی انسانی متعهد و مخلص مهم‌ترین رسالت مؤسسات قرآنی است.
حجت الاسلام خادمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، امروز در نشست شماری از مسؤولان مؤسسات قرآنی و خانه‌های قرآن، اظهار کرد: مدیران مؤسسات وظیفه خطیری در امر تربیت نیروی انسانی قرآنی متعهد و مخلص دارند.

وی تصریح کرد: نیروی انسانی که وجودش مملو از قرآن و آموزه‌های قرآنی باشد گرفتار آسیب‌های اجتماعی نمی‌شود؛ چراکه قرآن روح را جلا و صیقل می‌دهد و هدایتگر است.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی استان خراسان شمالی اضافه کرد: امسال مؤسسات قرآنی استان در زمینه‌های آموزش از سطوح مقدماتی تا تربیت معلم و همچنین حفظ قرآن موفقیت چشمگیر داشتند.

وی تصریح کرد: حضور اساتید مجرب، استفاده از روش‌های صحیح آموزش و رها نشدن نیروهایی تربیت شده و آموزش‌دیده باید در اولویت برنامه‌های مؤسسات قرآنی قرار گیرد.

حجت‌الاسلام خادمی در ادامه با تأکید بر تعامل و همکاری نهادها و تشکل‌های دینی و مذهبی با سایر دستگاه‌ها، گفت: تعامل، همکاری و همفکری در بین نهادهای فرهنگی و نهادهای اجتماعی و مردمی سبب پیشبرد بهتر اهداف و برنامه‌های فرهنگی می‌شود.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی افزود: با وجود کمبود اعتبارات فرهنگی، با هماهنگی، تعامل و همکاری نهادهای فرهنگی استان و انجمن‌ها و کانون‌های مردمی در اجرای طرح‌های فرهنگی اعزام مبلغان، برگزاری مراسم و مناسبت‌های مذهبی و فعالیت‌های قرآنی اقدامات خوبی انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: هدف همه ما ارتقای فرهنگ دینی، مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن و کاهش آسیب‌های اجتماعی است و با رویکردی که نهاد تبلیغات اسلامی دارد، به یاری خداوند در مناسبت‌های گذشته متعال شاهد برگزاری برنامه‌های پرباری بودیم و در آینده نیز خواهیم بود.

حجت‌الاسلام خادمی با قدردانی از فعالیت‌های صورت گرفته در ایام دهه آخر صفر گفت: برگزاری مراسم عزاداری و دسته روی هیئات مذهبی در روزهای اربعین حسینی (ع) و ۲۸ صفر، برگزاری زیارت اربعین و از بعید و همچنین اسکان زائران پیاده حرم مطهر رضوی از فعالیت‌های قابل‌توجه در ایام گذشته بوده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی همچنین با اشاره به هفته وحدت، اظهار کرد: برنامه‌های فرهنگی هفته وحدت و به ویژه برگزاری هر چه باشکوه‌تر جشن میلاد پر خیر و برکت پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد بن عبدالله (ص) از اهمیت بسزایی برخوردار است که باید مدنظر متولیان قرار گیرد./9314/پ202/ب1

ارسال نظرات