۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۵۴۱۵۶۱
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی:

دفاع از مردم یمن وظیفه دینی و انسانی مسلمانان است

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی حمایت از مردم مظلوم یمن را وظیفه انسانی و دینی مسلمان دانست و بر لزوم هوشیاری نسبت به فتنه افکنی قدرت های سودجو و زورگوی جهان در این زمینه تأکید کرد.
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی

حجت السلام صفر قربان پور  مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، در تشریح لزوم دفاع از مردم یمن، گفت: درفرامین دینی و سخنان پیامبر اسلام به لزوم دفاع از حقوق انسان ها و یاری رساندن به آنها در شرایط دشوار تاکید شده و این مهم وظیفه اصلی مسلمانان است.

وی بیان کرد: مسلمانان باید از مظلومان، حتی اگر برادر و خواهر هم کیش هم نباشد به عنوان مخلوق خدا و هم نوع خود دفاع کنند و البته این مهم در رابطه با دفاع از مسلمانان دارای اهمیت ویژه تری است و ابعاد گسترده ای از جمله اقتصادی، امنیتی را در بر می گیرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی ادامه داد: برخی از کشورهای منطقه بازیچه زورگویان جهان شده  و شرایط را برای کشورهایی مانند یمن دشوار کرده اند و با همیاری زورگویان جهان به مردم این کشورها ظلم می کنند.

حجت الاسلام قربان پور افزود: ایران به عنوان کشوری اسلامی و هوشیار نسبت به فتنه افکنی های دشمنان وظیفه مهمی در دفاع از مردم مظلوم یمن در برابر اقدامات نظام کودک کش آل سعود، آمریکا و اسرائیل بر عهده دارد.

حجت الاسلام قربان پور گفت:  کشورهای سودجویی نظیر آمریکا و رژیم صهیونیستی قصد اختلاف افکنی در منطقه را دارند که از طریق این اختلاف افکنی به منافع خود در منطقه دست پیدا کنند، همچنین نظام آل سعود و برخی کشورهای دیگر با این جریان همراه و در واقع تامین کننده منفعت طلبی زورگویان جهان شده اند.

وی بیان کرد: اسرائیل و  آمریکا قصد استفاده از منابع و ثروت های منطقه از جمله چاه های نفتی را دارند و آل سعود نیز که از امتیازهایی مانند جایگاه ظهور اسلام برخوردار است، از جایگاه خود سواستفاده کرده و به کشورهایی همچون یمن ظلم می کند و در واقع این گونه منافع زورگویان جهان تامین می شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با اشاره به بمباران مردم مظلوم یمن از سوی نظام آل سعود و کشته شدن تعداد بسیاری کودک و انسان های بی گناه، ادامه داد: ایران در جایگاه کشوری مسلمان باید از حقوق مردم مظلوم یمن که امروز مورد ظلم واقع شده اند، دفاع کند.

حجت الاسلام قربان پور تاکید کرد: مسلمانان ایران باید از هر راه ممکن به مردم یمن یاری برسانند و در صورت مهیا بودن شرایط در منطقه حضور پیدا کنند و همچنین به دفاع از این مردم مظلوم و مبارزه با زورگویان جهان بپردازند.

وی در پایان افزود: در کنار این دفاع در بعد سیاسی نیز از کشور یمن دفاع شود، ایران اسلامی به عنوان قدرت منطقه باید نسبت به هوشیار سازی کشورهای دیگر منطقه اقدام و فتنه های دشمن را سرکوب کند./842/ت۳۰۲/ب۲

 

ارسال نظرات