۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۰
کد خبر: ۵۴۱۵۵۳
آیت الله رجبی:

مقابله فرهنگی با تفکر تکفیری، امت اسلام را در برابر توطئه های آینده بیمه می کند

عضو جامعه مدرسین با تأکید بر این که ریشه فکری داعش باید خشکانده شود، مقابله فرهنگی با تفکر تکفیری را سبب بیمه شدن امت اسلامی در برابر توطئه های ‌آینده دانست.
آیت الله رجبی

آیت الله محمود رجبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به پیروزی های جبهه مقاومت و پایان سیطره داعش گفت: بدون شک این پیروزی در واقع پیروزی بر استکبار جهانی بود که چنین توطئه پیچیده ای را در امت اسلامی به وجود آورد.

وی افزود: یقینا این پیروزی درس عبرتی برای مزدوران استکبار و صهیونیسم در منطقه خواهد داشت که بدانند با اتکای به آمریکا و صهیونیست ها نمی توانند اهداف شومی که در سر می پرورانند را در مقابل نظام اسلامی محقق کنند.

قائم مقام مؤسسه امام خمینی(ره) با بیان این که دشمنان می خواستند با نام اسلام علیه امت اسلامی و مسلمین اهداف خود را اجرایی کنند، اظهار داشت: با وجود پشتیبانی کامل استکبار جهانی و صهیونیست ها از جریان های تروریستی، شاهد بودیم که فرهنگ اهل بیت(ع)، نظام اسلامی و انگیزه های حق طلبانه ملت ها توانست این توطئه را به شکست بکشاند.

وی ادامه داد: پیروزی مقاومت در سطح بین الملل نشان داد که استکبار جهانی با وجود برخورداری از ساختار و تشکیلات، به تعبیر قرآن کریم مانند خانه عنکبوت است، از این رو اگر ملت ها از پیروزی جبهه مقاومت درس بگیرند می توانند در برابر استکبار جهانی استقلال داشته باشند.

آیت الله رجبی با بیان اینکه صهیونیسم و استکبار جهانی و مزدوران دست به دست هم دادند اما نتوانستند به اهداف خود برسند، ابراز داشت: نظام سلطه محکوم به شکست است منتهی در صورتی که ملت ها متکی به نیروهای خود و فرهنگ غنی اسلام باشند، اگر چنین شد در عرصه های دیگر هم پیروزی به دست می آید.

وی عنوان کرد: توطئه پیچیده دشمن، فرهنگ وحشی گری را به نام اسلام رقم زد از این رو در کنار این پیروزی، باید در عرصه فکری و فرهنگی کار جدی صورت گیرد که بتوانیم ریشه فکری داعش را که وهابیت تکفیری است بخشکانیم تا امت اسلام در برابر چنین توطئه های در آینده نیز بیمه و واکسینه شوند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: با پیروزی مقاومت و شکست داعش موج بیداری اسلامی که در کشورها به وجود آمده بود جان تازه ای می گیرد، این پیروزی پشتیبانی از بیداری اسلامی و ملت های مظلوم است.

وی اضافه کرد:جریان هایی همانند جدایی طلبی کردستان عراق، استعفای سعد حریری، و بیانیه شورای همکاری خلیج فارس تلاش های مذبوحانه ای بود که  خوشبختانه نتیجه ای نداشت، مزدوران با توجه به شکست داعش تلاش کردند که ذهن ها از این مسأله دور شده و توطئه های دیگری را برنامه ریزی کنند اما پیروزی مقاومت توطئه های آینده آنان را در نطفه خفه کرد./1323/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات