۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵
کد خبر: ۵۴۱۵۴۷
استاد اخلاق حوزه علمیه:

معصیت و گناه با طلبگی قابل جمع نیست

حجت الاسلام سلامتی با تأکید بر دوری از معاصی، گفت: طلبگی با معصیت و گناه قابل جمع نیست و هر چه از معصیت دوری کنیم توفیقات انسان بیشتر خواهد شد.
حجت الاسلام سلامتی حجت الاسلام سلامتی در جمع طلاب حوزه علمیه امام خمینی ارومیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام کاظم سلامتی استاد اخلاق حوزه علمیه یکشنبه شب در جمع طلاب و مدیریت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه با اشاره به تحولات چشم گیر این مدرسه علمیه، اظهار داشت: تحولات صورت گرفته در چند دهه اخیر در ارومیه سابقه نداشته است.

وی با اشاره به شاخصه های طلبه موفق، خاطرنشان کرد: طلبه موفق عمدتا در دو کلمه خلاصه می شود، روحانی با تقوا و عالم باشد، این دو امر شرط لازم برای موفقیت در طلبگی است اما شرط کافی نیست.

حجت الاسلام سلامتی با بیان اینکه قطعاً موفقیت در طلبگی نیازمند تقوا و علم است، گفت: افزون بر این دو لازم است مسلح به لوازم طلبگی به اقتضای زمان باشد، تسلط به علوم روز و مناسب با زمان نیاز است.

وی با تأکید بر ورود طلاب به علوم جدید و مناسب با اقتضای زمان، تصریح کرد: اگر چه توجه به علوم روز نیاز است اما باید علوم حوزوی را به صورت دقیق و در حد قدرت بخواند و تسلط پیدا کند، مطالعه، بحث و تدریس دروس حوزوی شیوه تحصیل این دورس است، باید طوری باشد که استاد حوزه ها از درون خود حوزه ها تأمین شود.

این استاد اخلاق حوزه علمیه ادامه داد: اگر شخصی بخواهد طلبه موفقی شود باید بداند که طلبگی با معصیت قابل جمع نیست، از روزی که پای خود را به حوزه علمیه گذاشت باید با گناه خداحافظی کند، هر چه این امر بیشتر باشد توفیقات انسان بیشتر خواهد شد.

وی با بیان اینکه هر چه انسان از  محرمات و مکروهات فاصله بگیرد به همان میزان توفیقات انسان پر رنگتر خواهد شد، معصیت سبب حجابی بین فکر، تعقل و انسان خواهد شد، معصیت حجابی در برابر درک معارف الهی و درک مفاهیم درسی است.

این عالم برجسته ارومیه با تأکید بر تقویت ایمان در مبانی اعتقادی، افزود: تمام جزئیات فعلی و قولی انسان در محضر خداوند است، طلبه باید خود را در محضر خداوند ببیند و درس و بحث را به نیت الهی و مخلصانه بخواند.

وی با بیان اینکه طلبه باید اعتقادات خود را نسبت به معاد تقویت کند، خاطرنشان کرد: ایمان طلبه باید محکم باشد که با مطالعه، تفکر، تعقل و مراجعه به اهل فن حاصل خواهد شد، طلبه باید در مسیر تحصیل در جهت شناخت امام عصر خود گام بردارد./۸۵۴/پ202/ب1

ارسال نظرات