۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۵۴۱۵۴۳
مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی هرمزگان:

تربیت مهدوی فرزندان رسالت مهم والدین در عصر غیبت است

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی(عج) هرمزگان، با اشاره به تلاش جریان های مادی گرا و ضد دین برای فاسد کردن جامعه و جوانان گفت: تربیت مهدوی فرزندان یکی از رسالت های مهم والدین در عصر غیبت است.
حجت الاسلام فروزان نژاد

حجت الاسلام محمدحسن فروزان نژاد مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی (عج) هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، با بیان اینکه واژه انتظار به تنهایی تبیین کننده همه چیز است، گفت: انتظار برای امام زمان(عج) و منتظر واقعی بودن ویزگی هایی دارد که در وجود افراد منتظر نمود پیدا می کند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه منتظران حقیقی حضرت مهدی موعود(عج) باید شرایط خشنودی ایشان را فراهم کنند افزود: به فرموده ائمه هدی(ع)، خشنودی آن بزرگواران با اجتهاد، پارسایی و عمل به احکام دینی و تلاش برای کسب ارزش های دینی و رفع نیازهای مادی و معنوی حاصل می شود.

 مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی(عج) هرمزگان با تاکید بر اینکه افراد تنبل نمی توانند منتظر واقعی امام عصر(عج) باشند، تصریح کرد: منتظران ظهور منجی، انسان های پرکار و تلاشگر هستند، در حدیثی از ائمه هدی(ع) بیان شده که پیروان ائمه اطهار(ع) باید با اعمال و رفتار خود مایه افتخار آن بزرگواران باشند و برای آنان ننگ نباشند.

حجت الاسلام فروزان نژاد با بیان اینکه منتظران واقعی حضرت مهدی موعود(عج) به عنوان یاران آن حضرت به شمار می روند، افزود: رعایت و عمل به احکام و فرائض الهی نظیر ادای نماز اول وقت، فراگیری احکام الهی، برخورد جدی با دشمنان خدا و اسلام، استکبارستزی و دشمن ستیزی، عدم سازش با دشمن، مهربانی ورزیدن به یکدیگر، حفظ آبروی یکدیگر از جمله مصادیق بارز فرهنگ انتظار در سبک زندگی اسلامی است.

وی بیان کرد: فرهنگ انتظار برای شیعیان و منتظران ظهور، امیدبخش و نشاط آور است اما جریان های مادی گرا و ضددین، این فرهنگ ناب را تهدیدی برای خود می دانند.

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی(عج) هرمزگان بیان کرد: مادی گرایان و افراد ضد دین تلاش می کنند تا جامعه و جوانان را به سمت فساد بکشانند، اما جوانان با حضور در مراسم دعای ندبه و آشنایی هرچه بیشتر با فرهنگ انتظار، دشمنان را از رسیدن به اهداف شوم خود بازمی دارند.

حجت الاسلام فروزان نژاد با تاکید بر اینکه فرهنگ انتظار برای دشمنان تهدیدکننده است، ابراز داشت: امروز فرهنگ مهدویت سبب شکست داعش شد، مدافعان حرم اعتقاد خاصی به وجود صاحب الزمان(عج) دارند و در میدان نبرد با داعش، منتظر زیارت چهره مبارک امام عصر(عج) هستند، همچنین رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس نیز با همین اعتقاد در جبهه های حق علیه باطل حضور می یافتند.

وی همچنین گفت: تقویت فرهنگ انتظار، حضور چشمگیر مردم در مساجد و فشرده شدن صفوف نماز جماعت اول سبب نومیدی دشمنان می شود، بنابراین مومنان باید در عصر غیبت توجه ویژه ای به این مسائل معطوف کنند.

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی(عج) هرمزگان، فرهنگ انتظار را فرهنگ رشد، امید، مقاومت و ایثارگری عنوان کرد و افزود: فرهنگ مهدویت کمک شایانی به ارتقای سبک زندگی افراد می کند، همچنین تربیت مهدوی فرزندان نیز در عصر غیبت یکی از رسالت های مهم والدین محسوب می شود.

حجت الاسلام فروزان نژاد ادامه داد: عزت امت اسلام در تبعیت و اطاعت از اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است، اگر از فرهنگ مهدویت و اهل بیت(ع) فاصله بگیریم در برابر دشمن شکست خواهیم خورد.

وی در پایان بیان داشت: منتظران واقعی امام زمان(عج) باید با عمل به قرآن و آموزه های آن و همچنین با تقوا و تقید به سنت اهل بیت(ع)، زندگی خود را بر مبنای این سنت بنا کنند./851/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات