۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۵۴۱۴۸۶
کارشناس فرهنگی مطرح کرد؛

اصلاح، تعهد و تحرک عناصر اصلی فرهنگ انتظار

رییس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان مرکزی گفت: فرهنگ انتظار دارای محتوایى اصلاح‌گر، تحرك آفرین و تعهدآور بوده كه عالى ترین و ارجمندترین نوع بندگى حق تعالى است.
رییس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان مرکزی مهدویت

حجت‌الاسلام مهدی ایمانی‌مقدم رییس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، بیان کرد: فرهنگ انتظار دارای محتوایى اصلاح‌گر، تحرك آفرین و تعهدآور بوده که عالى ترین  نوع بندگى حق تعالى، برترین عمل و نیكوترین تلاش و جنبش است. 

 رییس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان مرکزی در رابطه با اقدامات لازم جهت حفظ اصالت های دینی در عصر غیبت امام زمان(عج) اظهار داشت: امروزه از نظر انسان ها در عصر غیبت حضور داریم؛ اما از دید ائمه اطهار(ع) و معصومین، در دوران ظهور هستیم.

حجت‌الاسلام ایمانی‌ مقدم ادامه داد: انسان ها به دلیل وجود حجاب با چشم هایشان قادر به مشاهده عالم غیب و امام عصر(عج) نیستند، حضرت مهدی(عج) حی و زنده است، ایشان بر اعمال تمام افراد آگاه بوده و از هدایت آن ها غافل نیستند.

رییس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: بحث حفظ اصالت های دینی با همان اهمیتی که در زمان ائمه اطهار(ع) داشته، امروز نیز مطرح است و انسان ها باید احساس حضور در محضر امام زمان(عج) داشته باشند و همچنین ایشان را ناظر بر اعمال خویش ببینند.

وی اضافه کرد: زبان ائمه اطهار(ع) در عصر امروز، فقهای دین مبین اسلام و مراجع تقلید است و در راس آنان ولایت فقیه قرار دارد، از این رو حفظ جایگاه و حرمت فقهای امت و مراجع تقلید، همان حفظ مقام امام زمان(عج) و احیای شعائر اسلام است.

حجت‌الاسلام ایمانی‌ مقدم گفت: پس از ظهور امام زمان(عج)، روش و سبک زندگی مردم تغییر خواهد کرد، از این رو باید به طور مداوم ایشان را حاضر و ناظر بر اعمال خود بدانیم تا مسیری مهدوی را بپیماییم.

رییس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری بیان کرد: به فرموده امام زمان(عج)، ایشان از اعمال شیعیان غافل نبوده و به آنها توجه دارند، اگر انسان بداند که در محضر امام عصر(عج) است، سبک رفتاری او تغییر خواهد کرد.

وی افزود: بحث عالم دنیا، جنگ میان معنویات و مادیات، دنیا و آخرت است و از نگاه اسلام، دنیا مقدمه رسیدن به آخرت مطلوب بوده و همچنین انسان می تواند در دل آن، آخرت را به دست آورد.

حجت‌الاسلام ایمانی‌ مقدم در ادامه خاطرنشان کرد: جریان های مادی گرا، معنویت را با آرزوهای خویش سازگار ندانسته و آن را مانعی برای بهره برداری مالی از دنیا می دانند./842/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات