۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۵۴۱۴۷۵
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز تأکید کرد؛

تحکیم پیوند معنوی با امام عصر راه اصلاح اجتماعی

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان البرز با بیان اینکه فرهنگ انتظار سبب گسترش آموزه های الهی در جوامع می شود، افزود: با این مهم می توان عدالت و انسانیت را در تمام دنیا مستقر کرد.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان البرز

حجت الاسلام محمد صالحی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان البرز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان البرز، گفت: فرهنگ انتظار، در مقابل اهداف شوم و پلید جریانات مادی گرا قرار گرفته است و به دنبال حضور انسانی کامل و الهی است که بتواند عدالت و انسانیت را در تمام دنیا مستقر نماید.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان البرز در رابطه با حفظ اصالت های دینی در عصر غیبت امام زمان(عج)، اظهار داشت: شریعت، اسلام ناب و دین در ابعاد مختلف مورد هجمه دین ستیزان و مستکبران قرار می گیرد و یکی از اهداف آنها تضعیف اعتقادات مردم با هدف از بین بردن دین و دیانت در سطح جوامع اسلامی است.

حجت الاسلام صالحی ادامه داد: در این رهگذر شبهاتی با موضوعات مختلف از جمله غیبت امام عصر(عج)، فرهنگ عاشورا، زندگی ائمه معصوم، شهادت آن ها، معجزات و کرامات پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع)، توأم با ایجاد تفرقه فکری و عقیدتی، ایجاد وابستگی در جامعه به زرق و برق جهان از سوی دنیا طلبان و دشمنان دین، مذهب و اسلام ناب محمدی صورت می گیرد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان البرز اضافه کرد: مردم برای مقابله با این تهدیدها و حفظ اصالت‌های دینی وظایفی را بر عهده دارند که یکی از مهم ترین وظایف دین مداران عالم این است که آمادگی لازم فکری، اعتقادی، اجتماعی وعملی را در راستای ظهور منجی در توده‌های مردمی  ایجاد کنند و این آمادگی نیز  به واسطه عمل به احکام الهی، دوری از زرق و برق دنیا، خودسازی، تهذیب نفس، ترویج فرهنگ حقیقی انتظار، اصلاح وضع جامعه، امر به معروف و نهی از منکر در سطح جامعه، تحکیم پیوند معنوی با امام عصر(عج) و پیروی از نائب امام زمان(عج) ایجاد می شود.

حجت الاسلام صالحی بیان کرد: همان گونه که مشخص و مسلم است جهان غرب پس از دوران رنسانس به این نتیجه رسید که بر مبنای آموزه‌های الهی نمی‌توان جامعه را اداره کرد و این تفکر متعلق به قبل از بلوغ بشریت بوده و بر این اساس تئوری های سکولار، به تدوین سیاست هایی پرداختند که مبنای آن تجربه ناقص بشری و آموزه های دینی بوده است.

وی گفت: تنها مانع دستیابی لیبرالیسم و سکولاریسم نظام دینی مبتنی بر آموزه‌های وحیانی است و بخشی از اهداف جریان های مادی گرا سیطره یافتن بر جامعه بشری، به هر قیمتی است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان البرز با بیان اینکه جریان های مادی گرا از زن که یکی از مخلوقات قیمت عالم هستی است به عنوان کالا استفاده می کنند، اظهار داشت: آنها برای فروش سلاح های مخرب خود از زنان استفاده کرده و در میان جوامع مختلف ایجاد تفرقه می کنند؛ حتی اگر صدها هزار نفر به کام مرگ کشیده شوند.

حجت الاسلام صالحی خاطرنشان کرد: جریان های مادی گرا، با آلودگی محیط زیست، نشر تروریسم در سطح دنیا، ترویج فحشا و فساد، انجام کودتاه های مختلف مخملی و نظامی در بین دولت ها و ملت های مستقل به دنبال اهداف شوم خود هستند و در این میان فرهنگ انتظار برگرفته از اسلام ناب محمدی و مذهب شیعه اثنی عشری است، در مقابله با این جریان برآمده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان البرز در ادامه گفت: فرهنگ انتظار ریشه در باورهای دینی، اعتقادی و مذهبی مردم دارد و جریانات مادی گرا به دنبال ایجاد هرج و مرج و بی عدالتی در جوامع بشری هستند./842/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات