۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۲
کد خبر: ۵۴۱۴۶۹
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی:

آثار انتظار باید در سبک زندگی ظهور پیدا کند

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: آثار انتظار باید در سبک زندگی فردی و اجتماعی انسان های منتظر مشاهده شود.
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی سبک زندگی اسلامی

حجت الاسلام صفر قربان پور مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، بیان کرد: اگر کسی بخواهد منتظر واقعی امام زمان(عج) بوده و مهدوی بماند باید آثار روشنی از انتظار در روند و سبک زندگی فردی و اجتماعی او مشاهده شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی اظهار داشت: امیدواریم در حاکمیت دینی چنان توفیقی از سوی خداوند به جامعه اسلامی عرضه شود که تمام آنچه که آرزوی دیرینه انبیا و اهل بیت(ع) است، به دست بزرگواران و صالحان عصر امروز، تحقق پیدا کند.

حجت الاسلام قربانپور با بیان این نکته که انسان ها باید بر اساس مبانی اعتقادی، اصالت جایگاه مهدویت را حفظ کرده و با باقی ماندن بر این اصل، به سه نکته اصلی، ریشه ای و بنیانی توجه داشته باشند، گفت: جامعه اسلامی و تشیع باید در راستای تقویت باور اجتماعی و اعتقاد به مهدویت، برای ظهور شخصی صالح و مصلح در جهت یکپارچگی جامعه بشری و تحقق آرمان های الهی، به اتفاق نظر برسند و همچنین مشخصات و معیارهای آن را نیز، رعایت کنند؛ به این معنی که امام زمان(عج) را حاضر و ناظر بر اعمال خویش دیده، تمام عملکرد خود را تحت اشراف او قرار دهند و دنیا و محور زندگی خود را بر معیار شاخص ایشان بچینند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی بیان کرد: باور به مهدویت، باید قطعی بوده و در زوایای زندگی و وجود انسانی نقش داشته و در تمامی حرکات رفتاری و اجتماعی بشر اثر اجرایی داشته باشد و اگر این باور در وجود انسان اتفاق افتاده و تقویت شود، بشر بر بسیاری از مشکلات و رفتارهای اجتماعی غلبه پیدا کرده و زمینه ظهور منجی حق فراهم خواهد شد.

حجت الاسلام قربانپور خاطرنشان کرد: امروزه در دنیای فعلی، اعم از کشورهای اسلامی و غیر اسلامی افراد فراوانی هستند که به ایجاد شبهه در اصل مهدویت و حاکمیت مهدوی پرداخته و همچنین در راستای این امر هزینه های فراوانی متحمل شده اند و توطئه های اجرایی فراوانی را نیز دامن می زنند.

وی اضافه کرد: امروزه باید جبهه مقابله با شبهه، در راستای پاسخگویی به شبهات و رفع موانع فکری اعتقادی ایجاد شده و هماهنگی، همخوانی و هم پوشانی در سراسر دنیای تشیع محقق شود و هر چه دامنه این کار گسترده تر باشد رفع شبهه و برداشتن موانع اعتقادی آسان تر است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با اشاره به این نکته که امروزه باید وحدت رویه بین المللی در راستای پاسخ به شبهات انجام بگیرد، اظهار داشت: با گذشت زمان و افزایش دسترسی بشر به ابزارهای مدرن، ایجاد شبهه حوزه های بیشتری پیدا می کند که باید با پاسخ به آن ها سبب ایجاد اعتقاد و ایمانی راسخ و عمل شفاف میان مردم جامعه شویم.

حجت الاسلام قربانپور در رابطه با تبیین جایگاه مهدوی، گفت: جامعه اسلامی باید روند روشن و دید واضحی نسبت به مهدویت پیدا کند تا این موضوع سبب عشق، علاقه، اغنای فکری و بسیاری از مسائلی شود که ممکن است برای او تداعی کننده امور و پاسخ دهنده خواسته هایی باشد که از مهدویت انتظار دارد.

وی بیان کرد: نسل جوان و پویای دارای سوال امروز؛ باید نسبت به مهدویت دید روشنی پیدا کنند، مقدمات و صورت ظهور، آثار و پیامدهای حکومت مهدوی، شناخت یاران، سردمداران و کارگزاران در مسیر حاکمیت مهدوی، نتایج حاصل از انتظار و باور مهدویت، شناخت انتظار پویا، نحوه ایجاد انتظار مثبت و دفع انتظار منفی باید برای تمامی مردم جامعه به ویژه نسل پرسشگر امروزی تبیین شود، تا عشق از اندرون جوشش پیدا کرده و به باورهای عملیاتی و رفتار اجتماعی برسد، با ادامه این روند، گرایش نسبت به مهدویت خود به خود افزایش پیدا خواهد کرد./842/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات