۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۰
کد خبر: ۵۴۱۴۶۷
امام جمعه رفسنجان:

دشمن به دنبال اختلاف افکنی بین مردم و مسؤولان در کشور است

امام جمعه رفسنجان با اشاره به این که دشمن به دنبال اختلاف افکنی بین مردم و مسؤولان در کشور است، گفت: اختلاف بین مسؤولان و مردم از اهداف دشمن در کشور بوده و کشوری که در آن مردم و مسؤولان اختلاف داشته باشند یعنی دشمن به آن کشور نفوذ کرده است.
حجت الاسلام رمضانی پور امام جمعه رفسنجان

حجت الاسلام عباس رمضانی امام جمعه رفسنجان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، در رابطه با هفته وحدت، گفت: پیامبر اکرم(ص) الگوی خوبی برای وحدت در کشور است.

وی افزود: ضرورت وحدت در کشور باید برای همه مردم روشن شود و مردم بدانند که وحدت زمانی در کشور محقق می شود که انسان ها از بعضی خواسته های نفسانی خود دور شوند و مطیع هواهای نفسانی خود نشوند.

حجت الاسلام رمضانی پور با بیان این که هفته وحدت بهترین فرصت برای آگاه سازی مردم از سوی روحانیان است، ابراز داشت: اهل سنت و شیعه مشترکات زیادی را دارند و باید این دو گروه تفاوت های خود را نگاه نکنند و سعی کنند با وحدت خود جلوی نفوذ های دشمن را بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از تفرقه هایی که در کشور روی می دهد به دلیل این است که مردم کارهای خود را سلیقه ای کرده و از کارهای گروهی دور شده اند.

استاد حوزه علمیه رفسنجان با اشاره به این که وحدت و همدلی را مردم از زندگی پیامبر یاد بگیرند، تصریح کرد: شیعه و سنی افراطی، خطری برای جامعه محسوب می شود و کسی که در کارهای خود افراطی است نمی تواند سبک زندگی اسلامی را در زندگی خود به وجود بیاورد.

وی ابراز داشت: شیعه و سنی باید هدفشان در زندگی کردن و اداره کردن جامعه یکی باشد و بهترین هدف برای خوب زندگی کردن، اطاعت کردن از رهبر است.

حجت الاسلام رمضانی پور با بیان این که شیعه و سنی باید از رهبر انقلاب اطاعت کنند، گفت: وحدت شیعه و سنی در جامعه زمانی شکل می گیرد که همه فرقه ها، از دستورات رهبر انقلاب پیروی کنند.

وی خاطرنشان کرد: وحدت لازمه جامعه بوده و امروزه جامعه ای در مقابل دشمن می ایستد که شیعه و سنی وحدت داشته باشند آن هم در شرایطی که تمام دشمنان دین اسلام به دنبال تفرقه افکنی در جامعه و منطقه خاورمیانه هستند.

امام جمعه رفسنجان با اشاره به اینکه مسؤولان و مردم در مقابل دشمن، صف واحد داشته باشند، بیان داشت: اختلاف بین مسؤولان و مردم از اهداف دشمن در کشور بوده و کشوری که در آن مردم و مسؤولان اختلاف داشته باشند، بدانند که دشمن به آن کشور نفوذ کرده است.

حجت الاسلام رمضانی پور اظهار داشت: مردم به روحانیان اعتماد کنند و بدانند که روحانیان هیچ زمانی به مردم حرفی که به ضرر آن ها باشد نمی زنند.

وی در پایان گفت: دشمنان اسلام به دنبال تفرقه افکنی در منطقه خاورمیانه هستند و می خواهند با تفرقه بین کشور های مسلمان، منافعی را برای خود حاصل کند./9707/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات