۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۵۴۱۴۵۲
مسؤول کانون های مساجد استان البرز مطرح کرد؛

نسل آینده نیازمند تعریف صحیح از «انتظار»

مسؤول کانون های مساجد البرز گفت: انسان منتظر با اقدامات صحیح، در سایه امامت رشد پیدا کرده و کامل می شود.
مسؤول کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز

حجت الاسلام حمیدرضا ولی زاده مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان البرز، با بیان اینکه ولایتمداری وظیفه منتظران در عصر غیبت است، گفت: يكي از ویژگی های انسان های منتظر، تجديد عهد مداوم با امام زمان(عج)بوده و از زيباترين جلوه‌هاي ياد امام مهدي(عج) در زندگي منتظران این است كه هر روز با ایشان تجديد عهد كرده، پيمان وفاداري ببندند و استواري خود را بر آن پیمان اعلام كنند.

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز اظهار داشت: وظیفه منتظران در عصر غیبت این است که احکام اسلامی را اجرا کرده و به احکامی که در قرآن و احکام، منسوب به اهل بیت(ع) و در قالب رساله های دینی آمده است، عمل کنند.

حجت الاسلام ولی زاده ادامه داد: عمل کردن به واجبات دین و ترک محرمات، همان مفهوم انتظار و اصول جامعه تشیع بوده و اگر این اعمال را انجام دهیم، جزء منتظران واقعی امام زمان(عج) خواهیم بود.

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز با اشاره به اینکه حضرت مهدی(عج) با هدف ترویج و تبلیغ ارزش های والای انسانی ظهور می کنند، بیان کرد: فرهنگ انتظار به معنی عمل کردن به احکام دینی و مشاهده آن در قالب امامت بوده و انسان ها باید به ظهورفردی که سرمایه خدا است امیدوار باشند.

حجت الاسلام ولی زاده اضافه کرد: انسان منتظر با اقدامات صحیح، در سایه امامت رشد پیدا کرده و کامل می شود و سبب رشد و تعالی فرهنگ مهدوی در جامعه اسلامی خواهد شد.

وی گفت: سفارش هایی همچون برگزاری دعای ندبه و یادآوری ذکر امام زمان(عج) در زمان های مختلف، سبب انتقال نسل به نسل فرهنگ انتظار در جامعه خواهد شد.

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز بیان کرد: فرهنگ انتظار از طریق پیشینیان به مردم امروز منتقل شده است و ما نیز موظف هستیم که این تفکر را به نسل های آینده و فرزندان خود انتقال دهیم.

حجت الاسلام ولی زاده افزود: جریان های ضد دینی، مادی گرا و پوچ گرا نسبت به آینده ناامید بوده و دنیا را پایان زندگی خود می دانند، اما منتظران امام عصر(عج) امیدوار بوده و به آخرت معتقد هستند.

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرزدر ادامه گفت: امیدواری انسان های دیندار و منتظر، به آخرت و جهان پس از مرگ سبب می شود که پایدارتر، پویاتر و با تلاش بیشتر عمل کرده وآینده ای پویا را برای خود ترسیم کنند./842/ت۳۰۳/س

ارسال نظرات