۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۹
کد خبر: ۵۴۱۴۵۰
آیت الله موسوی جزایری:

ارتقای کمی و کیفی آثار پژوهشی در حوزه علمیه ضروری است

آیت الله موسوی جزایری گفت: افزایش و ارتقای کمی و کیفی آثار پژوهشی حوزوی ضروری بوده و نوآوری برای ارتقای پژوهش ها و تحقیقات نیاز اساسی است.
آیت الله موسوی جزایری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان و زعیم حوزه علمیه استان امروز در آیین اختتامیه دومین جشنواره علامه حلی استان خوزستان با اشاره به اینکه آمارهای ارائه شده درباره آثار ارسالی به جشنواره علامه حلی دلگرم کننده بوده و شور و شعف خاصی به وجود آورده است، ابراز داشت: کسب رتبه سوم کشوری پس از قم و کرمان از حیث ارسال آثار پژوهشی ما را به وجد آورد حال آن که سال گذشته رتبه نهم را به دست آورده بودیم.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه رتبه نهم کشوری نگرانی ما را به دنبال داشت، افزود: از مدیریت و متولیان امر در مدارس علمیه استان ارتقای رتبه را خواستار شدیم که به فضل الهی رتبه سوم را به دست آوردیم.

زعیم حوزه علمیه خوزستان با گلایه مندی و اعتراض به کم توجهی برخی بزرگان و علما به بحث پژوهش عنوان کرد: احترام به پژوهش، احترام به علم است که نتیجه احترام به علم احترام به خداوند خواهد بود؛ چرا که باری تعالی در قرآن کریم از نامساوی بودن دانایان و نادانان و اعطای درجه به اهل علم خبر داده است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه شیخ مفید، سیدین مرتضی و رضی، علامه حلی و شیخین صدوق و طوسی به واسطه آثار علمی و تألیف هایشان جاودانه و ابدی مانده اند، خاطرنشان شد: نباید انتظار به دست آوردن علم بدون زحمت و تلاش را داشت و در این باره کوشش های بی نهایتی را انجام دهیم.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه افضلیت و اعلمیت علی(ع) نسبت به سایر خلفا بر همگان مبرهن بوده و حتی خلفا به ویژه عمربن خطاب به چنین امری اقرار کرده است، عنوان کرد: عده ای مدعی اجماع امت بر این مطلب هستند که امیرمؤمنان پس از سه خلیفه اول افضل است حال آنکه چنین نظری از سوی معاصران مطرح شده و دروغی بیش نیست.

آیت الله موسوی جزایری با بیان اینکه برای خداوند باید درس خواند، عنوان کرد: در همه کارها برای خدا و از روی اخلاص عمل کنیم تا نتیجه مطلوب حاصل شود و جاودانه ماندن نام علما و بزرگان تشیع در نتیجه اخلاص در عمل و کار برای اعتلای کلمه الله و مذهب بر حق جعفری است.

وی ادامه داد: افزایش و ارتقای کمی و کیفی آثار پژوهشی ضروری بوده و در این باره نوآوری برای ارتقای پژوهش ها و تحقیقات نیاز امروزی است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه امام راحل نوآور بود، افزود: امام در اجتهاد بسیار علاقه مند به نوآوری بود و مطالب جدیدی را در علم اصول  مطرح کرد./9456/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات