۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۵۴۱۴۳۲
کارشناس عرفان های نوظهور تأکید کرد؛

فرهنگ انتظار تهدیده کننده جریان‌های مادی گرا

حجت الاسلام حاج‌آقازاده با بیان اینکه فرهنگ انتظار تهدید بزرگی در برابر جریان های مادی گرا و ضد دینی محسوب می شود، گفت: فرهنگ مهدویت، ضد مادی‌گرایی بوده و تعالی دهنده است.
حجت الاسلام وحید حاج آقازاده، کارشناس خانواه

حجت الاسلام وحید حاج‌آقازاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به تبیین راهکاری برای حفظ اصالت های دینی در عصر غیبت پرداخت و گفت: برای حفظ اصالت های دینی باید مبانی اصیل دینی را مدام و مکرر برای جامعه بیان کنیم تا نسبت به آنها غفلت نورزند.

نسبت به بازگویی معارف اخلاقی در جامعه کوتاهی شده است

کارشناس فرهنگی با اشاره به اینکه معارف اخلاقی از فروعات دین است، اظهار داشت:‌ این معارف اخلاقی شامل نماز، روزه، امر به معروف و نهی از منکر و غیره می شود؛ آنقدر نسبت به بازگویی و گوشزد کردن معارف اخلاقی در جامعه کوتاهی شده است که رو به فراموشی رفته و افراد از اینکه آنها را رعایت نمی کنند، احساس ناراحتی ندارند.

وی با بیان اینکه مباحث مهدویت نباید محدود به مصادیق شود، ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب فرمودند «در هر کجا احساس کنید سرباز امام زمان(عج) هستید»؛ برای اینکه فرهنگ انتظار در سبک زندگی مردم نهادینه شود، باید باور کنیم که در محضر حضرت(عج) هستیم و ایشان کاملاً از امورمان با خبر هستند.

حجت الاسلام حاج‌آقازاده خاطرنشان کرد: اگر انسان باور کند که در محضر امام زمان(عج) است، به یقین سعی می کند تا رضایت خاطر مبارک ایشان را به دست آورد، برای همین دیگر سمت گناه نمی رود؛ اگر این باور در وجود شخص شکل بگیرد دیگر فرقی ندارد که در چه جایگاه اجتماعی وجود دارد، بلکه همواره خود را سرباز حضرت(عج) دانسته وبه ایشان خدمت می کند.

فرهنگ انتظار، بزرگترین تهدید در برابر جریان های مادی گرا و ضد دینی

پژوهشگر عرفان‌های نوظهور در پایان با بیان اینکه فرهنگ انتظار تهدید بزرگی در برابر جریان های مادی گرا و ضد دینی محسوب می شود، ابراز داشت: این تهدید از برای این است که فرهنگ مهدویت، به دور از مادی‌گرایی بوده، بلکه تعالی دهنده است؛ یعنی ما را به دنیا محدود نمی کند و این به ضرر تمدن غرب است، چراکه فرهنگ غربی انسان را مدام به مباحث مادی‌گرایی همچون اومانیسم، فمینیسم و غیره دعوت می کند./841/ت302/س

ارسال نظرات