۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۴
کد خبر: ۵۴۱۴۲۶
رییس سازمان بسیج طلاب مطرح کرد؛

روحیه جهادی ظرفیتی ناشناخته در آبادانی کشور

حجت الاسلام گواهی گفت: مقابله با دشمنان، گذشتن از جان و مال و مایه گذاشتن از آبروی‌ برای آبادانی مناطق محروم و آسیب دیده و عمران و آبادانی مناطق محروم از اثراتی است که روحیه جهادی بر جامعه می‌گذارد.
عبدالعلی گواهی

حجت الاسلام عبدالعلی گواهی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به تبیین نقش روحیه جهادی در مقابله با بلایای طبیعی پرداخت و گفت:‌ اگر روحیه جهادی در جامعه وجود داشته باشد هر مشکلی زود حل می شود؛ روحیه جهادی داشتن یعنی اینکه شخص نسبت به سختی ها بی توجه بوده و همواره به فکر خدمت به مردم باشد.

نمونه هایی از کارکرد روحیه جهادی در جامعه

رییس سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور نمونه هایی از کارکرد روحیه جهادی در جامعه را این گونه توصیف کرد: مقابله با دشمنان متجاوز، گذشتن از جان و مال خود و مایه گذاشتن از آبروی‌شان برای آبادانی مناطق محروم و آسیب دیده و عمران و آبادانی مناطق محروم از اثراتی است که روحیه جهادی بر جامعه می گذارد.

وی با بیان اینکه حوادث و بلایای طبیعی فراگیر بوده و ممکن است هر لحظه در جایی رخ دهد، عنوان کرد: باید در جامعه روحیه جهادی وجود داشته باشد تا در هنگام رخ دادن هرگونه اتفاقی، افراد به سرعت به کمک مردم مصیبت زده بشتابند.

یکی از بهترین مراتب روحیه جهادی حضور فیزیکی در مناطق آسیب دیده است

حجت الاسلام گواهی با اشاره به اینکه کمک کردن برای رضای خداوند نوعی صدقه جاریه است، ابراز داشت: یکی از بهترین مراتب روحیه جهادی این است که شخص به صورت فیزیکی در مناطق آسیب دیده حاضر شده و با این حضور سبب دلگرمی مردم آنجا شود؛ نمونه بارز این روحیه را در رفتار رهبر معظم انقلاب مشاهده می کنیم، چراکه ایشان سعی می کنند همواره در کنار مردم آسیب دیده باشند و با حضور گرم خودشان سبب تسلای خاطر مردم شوند.

رییس سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور خاطرنشان کرد: هنگامی که حوادث غیر مترقبه به وجود می‌آید، مردم آن منطقه دچار اختلال روحی می‌شوند و چه بسا نسبت به دین بدبین شوند؛ حضور و کمک افراد جهادگر از یک سو درجات معنوی خودشان را بالا برده و از سوی دیگر سبب تحکیم اعتقادات افراد مصیبت زده می شود.

وی در پایان یادآور شد: البته ناگفته نماند که اطلاع رسانی رسانه‌ها و کارکردن در جهت تقویت روحیه جهادی در جامعه نیز به نوبه خود نوعی کار جهادی محسوب می شود، چراکه می تواند در جامعه بسیار اثرگذار باشد./841/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات