۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۵۴۱۴۰۶
حجت الاسلام مطهری خبرداد؛

ارسال ۱۴۰ مقاله به دبیرخانه همایش بین المللی سیره و زمانه امام هادی

مسؤول برگزاری همایش بین المللی سیره و زمانه امام هادی(ع) از ارسال ۱۴۰ مقاله به دو زبان فارسی و عربی به دبیرخانه این همایش خبرداد.
حجت الاسلام والمسلمین حمیدرضا مطهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش بین المللی سیره و زمانه حضرت امام هادی(ع) پیش از ظهر امروز در سالن همایش های پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی فرهنگ اسلامی آغاز به کار کرد و هم اکنون در حال برگزاری است.

حجت الاسلام حمیدرضا مطهری رییس پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت(ع) و مسؤول برگزاری همایش سیره و زمانه امام هادی(ع) با بیان این که این همایش در راه احیای تاریخ زندگانی اهل بیت(ع) برگزار شده است، اظهار داشت: به شکر خدا دوباره موفق شدیم تاریخ زندگانی ائمه اطهار(ع) را مورد پژوهش قرار دهیم.

وی با بیان این که علی رغم تمام اهمیتی که وجود دارد هنوز پژوهش های زیادی در این حوزه انجام نشده است، اظهار داشت: در انجمن تاریخ پژوهشان برای رفع مظلومیت و زدون غبار از سیره اهل ببت این چنین گام ها و قدم های برداشته می شود.

حجت الاسلام مطهری در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: به عقیده ما دوران زندگانی و تاریخ سیاسی امام هادی(ع) از اهمیت زیادی برخوردار است از این رو سیره زندگانی امام هادی(ع) از مهمترین برنامه های ما بود.

وی در ادامه از ارسال140  مقاله به دبیرخانه همایش خبرداد و خاطرنشان کرد: تعداد 25 مقاله از  کشور عراق و به زبان عربی و ما بقی مقالات فارسی بود که از این تعداد 60 مقاله حائز رتبه های برگزیده شدند.

مسؤول برگزاری همایش سیره و زمانه امام هادی(ع) افزود: ذکر این نکته نیز قابل توجه است که این همایش دو مرحله ای است و به امید خدا در آینده نزدیک مرحله دوم این همایش در شهر سامراء با حضور شخصیت ها و پژوهشگران برجسته ایرانی و عراقی برگزار می شود.

وی در پایان با بیان این که مجموعه مقالات این همایش نیز در 3 جلد منتشر خواهد شد، ابراز داشت: به زودی فراخوان مقالات همایش بین المللی سیره و زمانه امام حسن عسکری(ع) نیز اعلام و از علاقه مندان و پژوهشگران برای حضور در این همایش دعوت به عمل می آید./1330/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات