۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۵۴۱۳۸۸
در گفت وگو با رسا مطرح شد؛

انتقاد قاضی پور از وعده توخالی دولت برای احیای دریاچه ارومیه

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اسفناک خواندن وضعیت دریاچه ارومیه، از وعده های توخالی دولت برای احیای این دریاچه انتقاد کرد.
نادر قاضی پور

نادر قاضیپور، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اسفناک خواندن وضعیت دریاچه ارومیه، بیان داشت: وعدههای دولت برای احیای این دریاچه خاص، تا به امروز توخالی بوده است.

قاضیپور اظهار داشت: رییس جمهور هنگامی که در زمان انتخابات به ارومیه آمد، شعارهای بسیاری در رابطه با نجات دریاچه ارومیه از خشک شدن داد که منجر به تشکیل ستاد احیای دریاچه ارومیه شد.

وی با ابراز تأسف از عملکرد ضعیف ستاد احیای دریاچه ارومیه، ابراز داشت: ستاد احیای دریاچه ارومیه، امروزه به نهادی با عنوان ستاد مرگ دریاچه ارومیه تبدیل شده است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با منحصربه فرد خواندن دریاچه ارومیه، گفت: این دریاچه دومین دریاچه نمکی جهان به شمار میرود، چنانچه این دریاچه خشک شود، علاوه بر به خطر افتادن صنعت توریسم در منطقه، زندگی و معیشت بیش از 14 میلیون ایرانی با خطرات جدی مواجه خواهد شد.   

وی تصریح کرد: نخستین جلسه ستاد احیای دریاچه ارومیه به ریاست معاون اول رییس جمهور در تهران برگزار شد و مرکز این ستاد را نیز دانشگاه صنعتی شریف قرار دادند اما از این مهم غافل بودهاند که دریاچه ارتباطی با دانشگاه صنعتی ندارد.

قاضیپور با تأکید بر لزوم به کارگیری کارشناسان بومی در احیای این دریاچه، عنوان کرد:  ستاد احیای دریاچه ارومیه باید از نهاد‌های استانی همچون جهاد کشاورزی، محیط زیست و استانداری شکل می‌گرفت.

نماینده‌ ارومیه با اشاره به آسیبهای خشک شدن دریاچه ارومیه، خاطرنشان کرد: اگر دریاچه خشک شود آذربایجان غربی همانند سیستان و بلوچستان با گرد و خاک مواجه نخواهند بود بلکه نمک به سراغ مردم این استان‌های اطراف خواهند رفت و زمینهای کشاورزی را خشکانده و امکان زندگی را در این مناطق به حداقل میرساند./878/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات