۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۳
کد خبر: ۵۴۱۳۴۵
نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری:

سبک زندگی جریان های ضددینی با فرهنگ انتظار در تضاد است

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری گفت: هر ظالمی از مکتب انتظار احساس خطر می‌کند؛ زیرا سبک زندگی آنها با مکتب انتظار در تضاد بوده و این فرهنگ با اهداف و خواسته‌هایشان هماهنگ نیست؛ در واقع این جریان‌ها از مکتب ضربه می‌خورند.
حجت الاسلام والمسلمین علی اسلامی

حجت الاسلام والمسلمین علی اسلامی، نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین با اشاره به نقش و جایگاه فرهنگ انتظار گفت: با توجه به مقاله‌ای که در دانشگاه تل آویو برگزیده شد شیعه به دلیل داشتن دوسرمایه گران بها و باارزش؛ یعنی عاشورا و مهدویت و با نگاه به این دو هرگز احساس شکست نمی‌کند و توجه به همین نکته نمایانگر جایگاه و اهمیت انتظار است.

وی در ادامه افزود: فرج امام زمان(عج) امید و آرامش برای افراد به همراه دارد، بنابراین صلح کامل و مطلق آینده سرمایه بشریت بوده و در قالب امام زمان(عج) متحقق می‌شود، البته باید توجه داشت که باور به آینده روشن و منجی مختص به اسلام نبوده و سایر ادیان نیز به آن باور دارند.

حجت الاسلام والمسلمین اسلامی با بیان مفهوم انتظار و مصادیق فرهنگ انتظار ابراز داشت: فرد منتظر تمام شرایط را برای رسیدن به چیزی که در انتظار آن است فراهم می‌کند و تمام شواهد این امر را تایید می‌کنند، در فرهنگ مهدوی نیز جامعه در واقع از ابتذال، کارهای ناپسند، ظلم و حق کشی فاصله می‌‍گیرد.

وی ادامه داد: در راستای فرهنگ انتظار، باید سبک زندگی افراد بر اساس ملاک‌های آسمانی امام عصر بوده و افراد به صرف بیان و دعای زبانی بسنده نکرده و در عمل نیز این سبک زندگی را جاری کنند، زیرا در صورتی که فرد در سبک زندگی عملکری متفاوت از گفتار و خواسته‌های امام زمان(عج) داشته باشد در تناقض و بن بست قرار خواهد گرفت.

امام جمعه شهر تاکستان در پایان با اشاره به علت مقابله جریان‌های ضد دینی و مادی گرایانه با فرهنگ انتظار گفت: هر ظالمی از مکتب انتظار احساس خطر می‌کند، زیرا سبک زندگی آنها با مکتب انتظار در تضاد بوده و این فرهنگ با اهداف و خواسته هایشان هماهنگ نیست، بنابراین در واقع  این جریان‌ها از آن مکتب ضربه می‌خورند./۹۵۵/ت۳۰۲/ب۲

 

 

ارسال نظرات