۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۵
کد خبر: ۵۴۱۳۴۳
امام جمعه چابهار:

بصیرت در دین مهم‌ترین وظیفه شیعیان در دوران غیبت است

حجت الاسلام موسوی گفت: بصیرت در دین مهم‌ترین وظیفه شیعیان در دوران غیبت است؛ چرا که مانع قطع ارتباط انسان با ولایت شده و نشانگر راه حق از باطل است‌.
حجت الاسلام سیدمحمد موسوی، امام جمعه چابهار

حجت الاسلام سیدمحمد موسوی، امام جمعه چابهار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان گفت: بحث درباره امام زمان(عج) از مهم‌تریت موضوعات دینی است که پیوند عمیقی با اسلام و مسلمین دارد.

وی با تأکید بر اینکه امام عصر(عج) حقیقتی اسلامی است خاطرنشان کرد: باید برای شناساندن حضرت حجت(عج) به جهانیان فرهنگ سازی کرد که این نیاز به تلاش فراوان و توجه بسیار دارد.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به چهار خصوصیت عاقل‌ترین مردمان از زبان پیامبر(ص) بیان ‌کرد: انسان مؤمن باید پروردگارش را بشناسد؛ بداند چه کسی دشمن اوست تا از فرمانش سرپیچی‌ کند، بفهمد جایگاه همیشگی او کجا است تا آن را آباد کند و بداند که به سرعت در حال کوچ کردن و رفتن است.

امام جمعه چابهار ابراز داشت: بصیرت در دین مهم‌ترین وظیفه شیعیان در دوران غیبت است چرا که مانع قطع ارتباط انسان با ولایت شده و راه حق و باطل را نشان می‌دهد‌.

وی اضافه کرد: وظیفه همه ما در انتظار ظهور نشستن است البته در این ایام باید با تزکیه و تهذیب نفس خود را آماده ظهور آن حضرت سازیم.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به آیه «أَدعُوا إلی اللهِ عَلیٰ بَصِیرَةِ» اذعان داشت: دین و فرهنگ اسلامی، آگاهی بخشی به همراه عمل است پس خرافه زدایی از اندیشه مهدویت بر دوش حوزه علمیه و‌ دانشگاهیان است.

امام جمعه چابهار در پایان تصریح ‌کرد: به دلیل وضوح و آشکار بودن اعتقاد به مهدویت نه فقط در مذهب شیعه بلکه در تمام ادیان، مادی گرایان ضد دینی تمام هدف و تلاش‌شان در راستای ناآگاهی بشر است تا بتوانند مردم را استثمار و استعمار کنند چرا که در ولایت هیچ‌ کدام از این ویژگی‌ها وجود ندارد بلکه ولایت جای رشد، تقویت و شفاف سازی است./831/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات