۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۹
کد خبر: ۵۴۱۳۳۸
نماینده مجلس:

فرصت فضای مجازی نباید به تهدید تبدیل شود

نماینده مردم اراک خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فضای مجازی فرصتی است که نباید به تهدید تبدیل شود، گفت: اخیرا شاهد فعالیت برخی از گروه های مجازی با هدف تشویش اذهان عمومی هستیم و تخریب مدیران از این طریق انجام می شود.
فضای مجازی فرصتی است که نباید به تهدید تبدیل شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، مهدی مقدسی نماینده مردم اراک خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی شامگاه شنبه در صحن علنی شورای شهر اراک، با بیان اینکه فضای مجازی فرصتی است که نباید به تهدید تبدیل شود، گفت: اخیرا شاهد فعالیت برخی از گروه های مجازی با هدف تشویش اذهان عمومی هستیم و تخریب مدیران از این طریق انجام می شود.

مقدسی تاکید کرد: از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درخواست رسیدگی به موارد تخلف در فضای مجازی را داریم و این موضوع از طریق مجلس شورای اسلامی مطرح و تذکرات داده می شود و در صورت نبود جواب مناسب از وزرا طرح سوال می کنیم.

نماینده مردم اراک خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: حدود 14 سال از تعریف پروژه 55 متری اراک سپری می شود و شهروندان به دلیل مشخص نشدن اجرا یا لغو این طرح در بلاتکلیفی قرار گرفته اند.

وی بیان کرد: باید در هفته جاری جلسه ای فوق العاده تشکیل شود و با حضور مشاور طرح، نماینده ولی فقیه، استاندار و نمایندگان طرح 55 متری تعیین تکلیف شود و قطعا این اقدام نیاز به عزم و شجاعت مسؤولان شهری اراک دارد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم گسترش حیطه اختیار شهرداری ها، ادامه داد: لایحه مدیریت واحد شهری سال ها قبل مطرح شد، اما در دولت های مختلف عزمی برای به سرانجام رسیدن این لایحه وجود نداشته است.

مقدسی گفت: لایحه درآمدهای پایدار شهرداری ها نیز یکی از لوایح مهم در بخش مدیریت شهری محسوب می شود که به دلیل ممانعت وزرای دولت ها به مجلس راه نیافته است.

وی بیان کرد: پیگیری ارجاع این لوایح به مجلس شورای اسلامی به عنوان مطالبه نمایندگان از دولت پیگری می شود و امیدواریم این لوایح به سرانجام برسند.

نمانیده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی در خصوص تغییرات قانون مالیات بر ارزش افزوده تصریح کرد: تغییرات باید به نحوی باشد که سهم بیشتری به شهرداری ها تعلق بگیرد که این نهاد خدمات رسان بر اساس نیاز روز خدمات مطلوب تری به شهروندان ارائه کنند.

مقدسی به لزوم تعریف برنامه بودجه مناسب و واقعی تاکید کرد و افزود: بودجه 500 میلیارد تومانی سال گذشته شهرداری اراک تنها 32 درصد محقق شده و در خوشبینانه ترین وضعیت تا پایان سال 50 درصد این بودجه محقق می شود.

وی ادامه داد: انحراف 65 درصدی از بودجه یک فاجعه است و این موضوع در خدمات رسانی شهرداری خلل ایجاد می کند، باید برای سال 97 با بهره گیری از نظر متخصصان برنامه بودجه مبتنی با شرایط و واقعی تعریف شود.

نمانیده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به توسعه شبکه های اجتماعی بیان کرد: این امکان سبب تسریع در روند انتقال اطلاعات شده و این مهم یک مزیت محسوب می شود، اما این امکان نیاز به تقویت دارد در غیر این صورت فضایی مسموم ایجاد می شود./842/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات