۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۱
کد خبر: ۵۴۱۲۹۶
کارشناس مذهبی:

غرب از فرهنگ مهدویت هراس دارد

امام جمعه ازندریان گفت: اعتقاد به مهدویت و انتظار اگر در جامعه نهادینه شود نقش به سزایی در بنیه اعتقادی مردم دارد.
مهدویت

حجت الاسلام علی امیدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان انتظار را از اصول دین اسلام عنوان کرد و گفت: برای حفظ اصالت دینی و تحکیم اعتقادات در جامعه، پرداختن به موضوع انتظار تاثیر زیادی دارد.

وی ادامه داد: روحانیون برای افزایش ایمان مردم و تقویت اعتقادات با تمام توان باید وارد میدان شوند چرا که هر تلاشی در این زمینه می تواند نتیجه ای بسیار عالی داشته باشد.

امام جمعه ازندریان به نهادینه کردن مساله انتظار در جامعه اشاره کرد و گفت: اعتقاد به مهدویت و انتظار اگر در جامعه نهادینه شوند نقش به سزایی در بنیه اعتقادی مردم دارد.

وی به اهمیت مساله انتظار در دین اسلام اشاره کرد و گفت: مسایل مهم و اصول دین را می توانیم در بحث اعتقاد به انتظار و مهدویت خلاصه کنیم.

حجت الاسلام امیدی خاطر نشان کرد: هر چه در این باره که آینده روشنی را برای ما پیش بینی کرده است فعالیت کنیم و بتوانیم در جامعه به خصوص در بین جوانان به گونه ای القا کنیم که این مساله را با تمام وجود باور کنند می توان انتظار موفقیت بیشتری را داشت.

وی به تفرقه افکنی های دشمنان و ایجاد شبه های آنان اشاره کرد و گفت: انتظار یکی از ارکان دین اسلام است و با منافع دشمنان اسلام در تضاد کامل است به همین دلیل تا آن جا که می توانند این مساله را انکار می کنند.

امام جمعه ازندریان ادامه داد: جریان های مادی گرا به دنبال ترغیب مردم به سمت دنیا پرستی و فراموشی آخرت هستند اما مبحث انتظار در تلاش برای افزایش امید مردم و امید به آخرت است.

وی کینه توزی های غرب را نشان از ترس آنها در ترویج تفکر مهدویت دانست و گفت: با وجود قدرت غرب از لحاظ اقتصادی و دفاعی هر روز به دنبال ایجاد نقشه جدیدی برای اسلام هراسی و تضعیف کشورهای اسلامی است.

حجت الاسلام امیدی خاطر نشان کرد: تا کنون تمام نقشه های دشمن تا به امروز نقش بر آب شده است و هر جا که به میدان آمده اند با خفت و خواری از صحنه خارج شده اند و این نشان از قدرت اسلام است./۹۷۹/ت303/س

ارسال نظرات