۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۹
کد خبر: ۵۴۱۲۹۴
روحانی در زاهدان:

چابهار به یک مرکز تجاری بزرگ در منطقه تبدیل خواهد شد

رییس جمهور با بیان اینکه سیستان و بلوچستان در آینده یک استان سرافراز از لحاظ مادی خواهد بود، گفت: چابهار به یک مرکز تجاری بزرگ در منطقه تبدیل خواهد شد که این روند از اکنون آغاز شده است.
رییس جمهور در زاهدان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، عصر امروز در دیدار برگزیدگان سیستان و بلوچستان در سالن هلال زاهدان گفت: باید عقب ماندگی سیستان و بلوچستان بعنوان استانی که توسعه نیافته جبران شود.

وی افزود: دولت در ابتدا به خدمات بیشتری امیدوار بود اما با کاهش شدید قیمت نفت در سال 93 پروژه‌های ما تحت تأثیر قرار گرفت؛ اکنون ما در شرایطی سخت قرار داشته و با معضلاتی در منطقه روبرو هستیم.

رییس جمهور با بیان اینکه سیستان و بلوچستان در آینده یک استان سرافراز از لحاظ مادی خواهد بود، اظهار داشت: چابهار به یک مرکز تجاری بزرگ در منطقه تبدیل خواهد شد که این روند از اکنون آغاز شده است؛ صنعت، گردشگری و معدن استان که یک استان مرزی است می‌تواند تبدیل به قطب شود.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با تأکید بر اینکه اقتصاد ما درون‌زا و برون‌نگر است، خاطرنشان کرد: دولت و ملت باید با استفاده از توان و استعداد یکدیگر وارد شوند؛ ما باید کارآفرینان و سرمایه گذاران را تشویق کنیم.

وی ابراز داشت: امنیت خوب سیستان و بلوچستان، روابط برادرانه مردم و اعتماد متقابل مردم و دولت نشانه امیدواری مردم است؛ اگر گردشگری در این منطقه رونق یابد تحولی بزرگ صورت می‌گیرد.

رییس جمهور توسعه سواحل مکران را برای مردم سیستان و بلوچستان مفید دانست و گفت: سواحل مکران برای نیروگاههای اتمی مناسب است زیرا زلزله با ریشتر بالا در آن کم سابقه است و از این نظر اهمیت داشته و آمادگی سرمایه گذاری بزرگ از جهات مختلف را دارد.

وی بیان کرد: هر جا که توسعه بیاید باید در مسائل فرهنگی، زیستی و اجتماعی به مردم بومی آنجا توجه کنیم؛ یعنی خودِ مردم منطقه از سرمایه و توسعه سود ببرند.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی اظهار داشت: ما باید منابع مالی داخلی را آسان تر و ارزان تر در اختیار مردم قرار دهیم؛ از طرفی ایرانیان خارج از کشور را جذب کنیم و از سرمایه گذاران خارجی نیز استفاده کنیم؛ دولت تلاش می‌کند تا تورم را تک رقمی نگه دارد، رشد حدود پنج درصدی را حفظ کند و اشتغال را هر سال افزایش دهد./831/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات