۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۵۴۱۲۴۰
استاد حوزه علمیه قم هشدار داد؛

کالا شدن زنان؛ پشت پرده «فمینیسم»

حجت الاسلام مرتضوی هشترودی با بیان اینکه مردسالاری، زن سالاری و یا تساوی میان زن و مرد، هیچکدام درست نیست، گفت:‌ «طبیعت گرایی» تنها نگاهی است که درست بوده و باید بر پایه آن میان زن و مرد حکم کرد.
حجت الاسلام مرتضوی هشترودی هویت زنان

حجت الاسلام سید محمود مرتضوی هشترودی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به تبیین جایگاه زن مسلمان در جامعه پرداخت و گفت: با توجه به آیات قرآن کریم درمی‌یابیم که خداوند میان زن و مرد هیچ تفاوتی قائل نشده است.

پژوهشگر حوزوی با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم «همسر فرعون» به عنوان الگو برای سایر مسلمانان قرار داده است، اظهار داشت: این مسأله یعنی اینکه زنان نیز می توانند در مسائل معنوی به جایی برسند که در راه دین خداوند مبارزه کنند و الگوی همگان قرار گیرند.

غربی ها در پوشش فمینیسم به دنبال تحقق نگاه کالاگونه به زنان هستند

وی ادامه داد: میان نگاه اسلام به زن و نگاه غرب به آن تفاوت های زیادی وجود دارد؛ با توجه به مبانی غربی درمی‌یابیم که آنها نسبت به زن نگاهی کالاگونه دارند و در پوشش فمینیسم به دنبال تحقق اهداف خود هستند، اما نگاه اسلام به زن نگاهی تعالی بخش است و به بعد ارزشی و طبیعی زنان می گیرد.

حجت الاسلام مرتضوی هشترودی خاطرنشان کرد: اگر میان احکام زن و مرد تفاوت وجود دارد، علت این است که میان خلقت و طبیعت آنها تفاوت وجود دارد و بدیهی است که هرکدام باید احکام خاص خود را داشته باشد؛ بر این اساس اگر میان زن و مرد به تساوی حکم شود، این ظلم بوده و خداوند هیچگاه ظلم نمی کند.

«طبیعت گرایی» نگاه تعالی بخشی است که اسلام نسبت به زن و مرد دارد

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه مردسالاری، زن سالاری و یا تساوی میان زن و مرد، هیچکدام درست نیست، ابراز کرد:‌ «طبیعت گرایی» تنها نگاهی است که درست بوده و باید بر پایه آن میان زن و مرد حکم کرد؛ این نگاه تعالی بخشی است که اسلام نسبت به زن و مرد دارد.

وی با اشاره به اینکه میان زن و مرد تفاوت های ماهیتی وجود دارد، عنوان داشت: با توجه به تفاوت هایی که میان زن و مرد به لحاظ جسمی، روحی، روانی و عاطفی وجود دارد، زیبنده نیست که زنان نیز همانند مردان در جامعه به کار و تلاش و کوشش بپردازند؛ بنابراین زن باید از پشت صحنه با تربیت فرزندان شایسته و کارآمد، آینده جامعه را مدیریت کند.

حجت الاسلام مرتضوی هشترودی با بیان اینکه در اسلام به زن استقلال داده شده است، افزود: زن می تواند در عین حال اینکه گوهر وجودی خویش را حفظ  می کند، در متن جامعه حضور داشته و اثرگذار باشد؛ اسلام مخالف این است که عده ای به بهانه‌های مختلفی همچون فمینسم، زن را ابزار قرار دهند و به اهداف پلید خود دست پیدا کنند.

تبیین نگاه اصیل اسلام به حقوق زنان، تنها راه مقابله با جریان های ضد دینی

پژوهشگر حوزوی به تبیین راهکاری برای مقابله با جریان هایی که قصد دارند اسلام را مخالف حقوق زنان جلوه دهند پرداخت و بیان کرد: تنها راه برای مقابل با این جریان ها این است که نگاه اصیل اسلام به حقوق زنان را برای همگان تشریح کنیم.

وی در پایان اظهار داشت: اگر شبهات را به آیات قرآن کریم و روایات عرضه کنیم به یقین به پاسخ قانع کننده خواهیم رسید، برای همین باید برای جلوگیری از انحرافات و سیاه نمایی از دین تنها به سراغ کلام نورانی اهل بیت(ع) که مفسر قرآن کریم هستند، مراجعه کنیم./841/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات