۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۵۴۱۲۳۵
مدیر حوزه علمیه استان مرکزی:

حوزه علمیه استان مرکزی در حال پیشرفت است

حجت الاسلام سپاسی گفت: اگر بخواهیم حوزه علمیه استان مرکزی را نسبت به حوزه های علمیه سایر استان ها ارزیابی کنیم از بسیاری جلوتر هستیم اما امروزه نسبت به سابقه استان مرکزی، نزدیکی آن به قم و وجود شخصیت های گذشته و موجود، وضعیت مطلوب نیست.
مدیر حوزه علمیه استان مرکزی

حجت الاسلام کاظم سپاسی آشتیانی مدیر حوزه علمیه استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، ضمن تبریک فرا رسیدن هفته وحدت، با بیان اینکه حوزه علمیه استان مرکزی در کشور مهجور مانده است، گفت: حوزه علمیه مرکزی متاسفانه با وجود سابقه فراوان، شخصیت ها و وجهه آن، با حوزه علمیه قم قابل قیاس نیست.

مدیر حوزه علمیه استان مرکزی در رابطه با وضعیت موجود حوزه علمیه استان مرکزی، اظهار داشت: اکنون برای ارزیابی کامل زود است و بنده به تازگی مشغول به کار شده ام اما نسبت به حوزه های علمیه استان مرکزی بدون سابقه نیستم و از قبل در رابطه با آن ها اطلاعاتی دارم، حوزه های استان مرکزی با آن چه که باید باشند فاصله بسیاری دارند.

حجت الاسلام سپاسی آشتیانی ادامه داد: اگر بخواهیم حوزه علمیه استان مرکزی را نسبت به حوزه های علمیه سایر استان ها ارزیابی کنیم از بسیاری جلوتر هستیم اما امروزه نسبت به سابقه استان مرکزی، نزدیکی آن به قم و وجود شخصیت های گذشته و موجود، وضعیت مطلوب نیست و تلاش ما این است که از لحاظ علمی تغییراتی را در حوزه انجام دهیم تا بتوانیم به آرمان های آن نزدیک شویم.

وی اضافه کرد: مردم، جامعه علمی استان مرکزی و کشور استحضار دارند که کار علمی و فرهنگی، نیازمند زمان مناسب است، طلابی که قصد تحصیل دارند باید ارزیابی شده تا افرادی علاقمند به درس باشند، جدیت، عزم و صلابت در آن ها دیده شده و طلب علم در وجود آن ها باشد.

مدیر حوزه علمیه استان مرکزی با بیان اینکه کادر علمی حوزه علمیه باید کادری موفق، با سابقه، مسلط و دلسوز باشند، گفت: در راستای اجرای برنامه های آینده به افرادی توانمند نیاز داریم، کادر اجرایی باید مطلوب باشند، در این زمینه سرمایه های مناسبی داریم و دارای نیروهای اجرایی توانمند هستیم اما از لحاظ طلاب در حال تحصیل باید بازنگری صورت بگیرد، در راستای مدیریت آموزشی مدارس و اساتید باید به صورت جدی کار کنیم و ارتباط استان مرکزی را با قم افزایش دهیم.

حجت الاسلام سپاسی آشتیانی در رابطه با اقدامات آینده و برنامه های خویش در حوزه مدیریت، بیان کرد: پس از بررسی حوزه علمیه متوجه شدم که باید ریشه ای تر عمل کرد، حوزه علمیه استان مرکزی باید در کنار مسائل کمی، از نظر کیفی نیز رشد کنند، ۲۰۰۰ طلبه موفق، مدافع علمی دین و کارشناس، بهتر از تعداد بالای طلبه بدون تخصص است.

مدیر حوزه علمیه استان مرکزی ادامه داد: مشکلی که امروز در بحث آموزش حوزه های مختلف وجود دارد عدم وجود کارشناس در زمینه های متفاوت است، ما تنها به دانشجو و طلبه نیاز نداشته  و به افرادی چون امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب نیازمند هستیم.

حجت الاسلام سپاسی آشتیانی گفت: ما به 50 نفر در رده های مختلف سطح اجتهاد، استاد فن و کارشناس و افرادی که در رابطه با تمام موضوعات دین آخرین اخبار و اطلاعات را داشته، برای آن ها سند ارائه کرده و قادر هستند اعتماد مردم را به خود جلب کنند، نیازمند هستیم./842/ت303/ب1

ارسال نظرات