۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۵۴۱۲۲۵
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم مطرح کرد؛

معرفی شهید حججی به نسل آینده در کتاب درسی ادبیات فارسی

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم از تدوین درسی اختصاصی به نام شهید حججی در کتاب ادبیات فارسی خبر داد و گفت: شهید عسگری، شهید حججی استان قم است.
حمیدرضا شیخ‌الاسلام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حمیدرضا شیخ‌الاسلام ظهر امروز در دیدار جمعی از مدیران مدارس استثنایی استان قم با آیت‌الله سید محمد سعیدی، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) که در سالن محراب شبستان بزرگ امام خمینی (ره) برگزار شد بابیان این‌که دوازدهم آذرماه به‌عنوان روز معلولین  نام‌گذاری شده است، اظهار داشت:  در استان قم هزار و 962 نفر دانش‌آموز معلول داریم که 438 نفر ناشنوا، 111 نفر درگیر آسیب بینایی و هزار و 153 نفر درگیر آسیب ذهنی هستند و 213 نفر مشکل حرکتی و 47 نفر نیز مشکل رفتاری دارند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم از تدوین درسی اختصاصی به نام شهید حججی در کتاب ادبیات فارسی خبر داد و گفت: بر اساس این الگوی سیاست‌گذاری شده از افرادی که با این شخصیت آشنا هستند یا خاطره‌ای از وی دارند در تدوین این درس که از سوی وزارت آموزش‌وپرورش صورت می‌پذیرد دعوت به عمل می‌آید.

شیخ‌الاسلام با اشاره به این‌که تشییع شهید مجید عسگری به‌عنوان نخستین شهید فرهنگی مدافع حرم، گفت: رفتار و کردار این شهید بزرگوار به‌صورتی بود که باید به این جایگاه و درجه  دست می‌یافت.

وی ادامه داد: شهید عسگری، شهید حججی استان قم است به همین علت باید تلاش کنیم تا نام این شخصیت را به‌عنوان یک الگوی فرهنگی در سطح کشور و در کتاب‌های درسی معرفی کنیم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم در ادامه از بهره‌گیری از ظرفیت خیرین مردمی برای تأمین هزینه‌های درمان دانش‌آموزان معلول در قالب کمیته اختصاصی خبر داد و ابراز داشت: در 28 مدرسه استثنایی 514 فرهنگی متخصص برای پیشبرد این اهداف در حال فعالیت هستند؛ بر این اساس در برخی از کلاس‌ها سه دانش‌آموز و یک معلم داریم تا بتوانیم به شیوه مطلوب به دانش‌آموزان استثنایی خدمت کنیم.

گفتنی است سید احمد آقامیری، رئیس اداره آموزش‌وپرورش استثنایی استان قم که در این دیدار حضور داشت با اشاره به اینکه دانش‌آموزان مدارس استثنایی باوجود برخی از مشکلات توانمندهای بسیاری دارند، مطرح کرد: امیدواریم بتوانیم امکانات موردنیاز آنها را تأمین و شرایط آموزشی را برای آنها فراهم کنیم؛ کسب رتبه نخست کشور در رشته قرائت قرآن پسران و دختران و رسیدن به جایگاه‌های برتر در رشته‌های مختلف مداحی، انشاء، تواشیح و احکام ازجمله دستاوردهای دانش‌آموزان استثنایی استان قم است.

در پایان نیز حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا قاسمی نیا، معاون نهضت سوادآموزی اداره کل آموزش‌وپرورش استان قم با تأکید بر اینکه آموزش‌وپرورش استثنایی در راستای کاهش آمار بی‌سوادی در حال تلاش هستند، اظهار کرد: افرادی که مشکل جسمی و ذهنی دارند می‌توانند خود را از رفتن به مدرسه منع کنند اما با تلاش اداره آموزش‌وپرورش استثنایی اکنون انگیزه مطلوبی برای سوادآموزی این دانش‌آموزان وجود دارد./837/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات