۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۵۴۱۲۰۱
همزمان با میلاد پیامبر اعظم و هفته وحدت؛

مستند آیینه های محبت از شبکه اول و سه سیما پخش می شود

همزمان با هفته وحدت مستند آیینه های محبت روایتی از دلدادگی اهل سنت خراسان رضوی، جنوبی و شمالی، از رسانه ملی به نمایش در می آید.
مستند آیینه های محبت وحدت شیعه و سنی

هادی شاملو تهیه کننده و کارگردان مستند آیینه های محبت، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا ابراز داشت: مستند آیینه های محبت در دو اپیزود تولید شده که قسمت نخست به مساله وحدت و اهمیت آن و قسمت دوم به محبت اهل سنت خطه خراسان بزرگ به اهل بیت به ویژه امام رضا(ع) اشاره دارد.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در بیانات اخیر خود محبت به اهل بیت(ع) را محور وحدت توصیف کردند و این مساله باید ابعاد بیشتری از این مساله را بر روی مسلمانان منکشف کند.

شاملو در ادامه ابراز داشت: مساله وحدت امری مغفول مانده در نگاه هنرمندان است و باید پکیج هنری این مساله در میان همه عرصه های هنری مورد بررسی قرار گرفته و عملیاتی شود.

وی خاطرنشان کرد: امروز همگرایی و انسجام محور توسعه پایدار برای امت اسلام و بسترساز ایجاد تمدن نوین اسلامی است و تا زمانی که وحدت و یکپارچگی در میان نباشد، پویایی و حرکت در جوامع اسلامی دیده نخواهد شد.

شاملو با اشاره به ظرفیت های قومی و مذهبی در ایران در زمینه تقریب اظهار داشت: وجود مذاهب و اقوام مختلف همان اندازه که می تواند یک فرصت باشد می تواند تهدیدی جدی محسوب شود.

وی ابراز داشت: مستند آیینه های محبت رویکردی متفاوت به مقول هوحدت است که به وسیله گروهی از افراد متخصص و متعهد در زمینه رسانه تولید شده و مؤسسه رسا به عنوان پیشگام در زمینه تقریب در عرصه مستندسازی خود را معرفی و مطرح کرده است.

تهیه کننده و کارگردان مستندهای تقریبی ابراز داشت: مستند آیینه های محبت در روز آغازین هفته وحدت از شبکه سوم سیما بر روی آنتن رفت و روز چهارشنبه همزمان با میلاد نبی مکرم اسلام، بعد از اذان مغرب روی آنتن شبکه یک سیما به علاقمندان عرصه رسانه تقدیم می شود./979/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات