۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۵۴۱۱۸۸
کارشناس دینی تأکید کرد؛

مبارزه با فساد شاخصه مهم جامعه منتظر

معاون آموزشی حوزه علمیه هرمزگان، یکی از شاخصه های انتظار را مبارزه با استکبار و ظلم و بیداد و فساد عنوان کرد و گفت: مادی گرایان و ضد دین به دنبال خوی استکباری خود و ایجاد شبهات در زمینه مهدویت هستند.
حجت الاسلام منصوری انتظار مهدویت

حجت الاسلام یوسف منصوری معاون آموزشی حوزه علمیه هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) که فرمودند: آیا شما را از چیزی آگاه نکنم که خداوند بدون آن، هیچ عملی را از شما نمی پذیرند؟ گفت: گواهی به یگانگی خدا، نبوت پیامبر(ص) و اقرار به اوامر الهی، ولایت ائمه(ع)، بیزاری از دشمن، تجمیع شدن در برابر ائمه اطهار(ع)، پرهیزگاری، کوشش، خویشتن داری و در نهایت انتظار فرج قائم مهمترین وظایف انسان در عصر غیبت است.

وی در ادامه افزود: اگر بخواهیم وظیفه خود را در عصر غیبت بدانیم عمل به این حدیث از امام صادق(ع) کفایت می کند، نکته مهم در حدیث بیان شده این است که یکی از عوامل مهم  در پذیرش یا عدم پذیرش عمل بنده خدا، که در ردیف توحید و یگانگی خدا شمرده می شود انتظار فرج حضرت ولی عصر(ع) است.

معاون آموزش حوزه علمیه هرمزگان تصریح کرد: همچنین بعد از توحید و نبوت، ولایت مداری و ولایت پذیری افراد در جامعه مهمترین وظیفه منتظران ظهور در عصر غیبت است. 

حجت الاسلام منصوری، تهذیب را تنها کلید راهیابی و وسیله نجات برای سعادت بشر دانست و بیان داشت: یکی از وظیفه ما شیعیان انتظار فرج است که در این راستا، باید فرهنگ انتظار را بشناسیم تا با شناخت مفهوم واقعی انتظار، بتوانیم نتیجه به مطلوب مدنظر ائمه اطهار(ع) دست یابیم.

وی، انتظار را حالت روحی در درون شخص منتظر معنا کرد و ابرازداشت: البته نکته مهنی در این مورد وجود دارد و آن، اینکه انتظار، با حسرت خوردن و چشم به در دوختن همراه نیست بلکه این انتظار منجر به عمل می شود.

معاون آموزش حوزه علمیه هرمزگان با بیان اینکه انتظار مفعومی مرکب دارد که از دو جنبه نفعی و اثباتی برخوردار است، گفت: نارضایتی افراد از شرایط موجود از جنبه نفعی انتظار است و توقع برای آنچه که انتظار دارد که نتیجه مطلوب حاصل شود که جنبه اثباتی انتظار است؛ بنابراین از این تعابیر می توان نتیجه گرفت که انتظار به معنای سکون و کنج عزلت نیست.

حجت الاسلام منصوری بیان کرد: به فرموده رسول اکرم(ص) برترین اعمال امت اسلام، انتظار فرج است، در حدیثی از پیامبر اسلام(ص) انتظار فرج در زمره اعمال به کار برده اند، این بدان معناست که انتطار فرج به منزله حسرت خوردن و چشم به در دوختن نیست و باید منجر به عمل شود.

وی، نارضایتی منتظران از وضع موجود و ظلم و ستم های روا شده در ممالک اسلامی و انتظار عملی برای تغییر این وضعیت از مهمترین وظیفه مناظران واقعی ظهور حجرت حجت(عج)عنوان کرد و گفت:  امام خمینی(ره) مصداق بارز منتظر واقعی بودند و نارضایتی ایشان از وضع موجود زمانه خود سبب شد برای تغییر وضعیت، اقدام کنند.

معاون آموزش حوزه علمیه هرمزگان ابراز داشت: منتظر واقعی ظهور کسی است که حرکت می کند و با مبارزه با ظلم و فساد، زمینه را برای ظهور حضرت حجت(عج) فراهم می کند.

حجت الاسلام منصوری، یکی از شاخصه های فرد و جامعه منتظر و همچنین فرهنگ انتظار را مبارزه با استکبار و ظلم و بیداد و فساد عنوان کرد و افزود: از آنجایی که مادی گرایان و اشخاص ضد دین در دنیا به دنبال خوی استکباری خود و ایجاد شبهه در زمینه مهدویت هستند، یکی از مبارزان همیشه در صحنه با مادی گرایان و ضد دین، فرهنگ انتظار است./۸۵۱/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات