۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۰
کد خبر: ۵۴۱۱۶۳
نماینده مردم آمل در مجلس:

مقابله جدی با قاچاق در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی صورت گیرد

یوسفیان ملا با تاکید بر اینکه ورود برنج خارجی به کشور یک بلا برای کشور بوده است، گفت: واردات برنج در مقابل اقتصاد مقاومتی است و طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، اقتصاد مقاومتی اصل سیاست کلی نظام جمهوری اسلامی است.
یوسفیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، عزت الله یوسفیان ملا، نماینده مردم آمل در مجلس امشب که به منظور تجلیل و قدرشناسی از فعالیت وی در راستای حمایت از کشاورزان در بخش دابودشت آمل برگزار شد با بیان اینکه هیچ نعمتی برای یک مدیر بالاتر از این نیست که مردم موافق عملکرد او باشند، گفت: اینجانب در طول چندین دوره نمایندگی درمجلس هرگز نخواستم زیر کاری بروم که نتوانم به سرانجام برسانم.

عضو ناظر مجلس در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی کشور افزود: خدا را شاکر هستم که هرگز نخواستم از وظیفه ای که برعهده گرفتم شانه خالی کنم و همواره خود را به عنوان خادم مردم می دانم.  

نماینده مردم آمل در مجلس درخصوص جلوگیری از واردات بی رویه برنج در کشور ادامه داد: به لطف خداوند متعال جلوی واردات برنج که به صورت ارز معاملاتی انجام می گرفت گرفته شد و وزیر جهاد کشاورزی با نوشتن نامه ای جلوی واردات برنج را گرفتند.

 یوسفیان ملا با تاکید بر اینکه ورود برنج خارجی به کشور یک بلا برای کشور بوده است، افزود: واردات برنج در مقابل اقتصاد مقاومتی است و طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، اقتصاد مقاومتی اصل سیاست کلی نظام جمهوری اسلامی است.

 وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری درخصوص اقتصاد مقاومتی اظهارداشت: اقتصاد مقاومتی به مفهوم این است متکی به خودمان باشیم و اگر قرار است برنج وارد کشور شود بر قیمت برنج داخلی اثرگذار خواهد بود.

 نماینده مردم آمل درمجلس تصریح کرد: به وزیر جهاد کشاورزی توضیح دادم که مواد پروتیینی، گوشت قرمز، گوشت سفید و سیب زمینی که وارد می کنید برنج در کنار آنها دیده نشود و مگر قیمت برنج در این چند سال در مقابل سایر مواد غذایی چقدر اضافه شده است.

 یوسفیان ملا گفت: نیاز است انصاف باشد و اگر دولت برنج را خریداری نمی کرد در حال حاضر شرایط دیگری داشتیم که با اصل سیاست اقتصاد مقاومتی منافات داشت.

وی با بیان اینکه مصرف برنج سالانه در کشور دو میلیون و پانصد هزار تن است، افزود: نزدیک به دو میلیون تن در کشور تولید می شود و برای 500 تن نیاز به واردات است.

عضو ناظر مجلس در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی کشور تصریح کرد: اگر قرار باشد در مرحله ای دو هزارتن برنج خریداری و به کشور وارد شود قابل قبول نیست که قبل از برداشت برنج وارد بازار شود.

 نماینده مردم آمل در مجلس با اشاره به خرید برنج 2 هزارتن از کشور هندوستان از سوی واردکنندگان اضافه کرد: 20 هزارتن وارد کشور شد و180 هزار تن دیگر قاچاقی وارد کشور شد که این واردات از سوی کشاورز، معلم و بازاری صورت نگرفته است و توسط کسانی صورت می گیرد که در کشور قدرت دارند.

یوسفیان ملا ادامه داد: آن میزانی که در توان داریم برای حمایت از کشاورزان و مقابله با سودجویان به کار می گیریم و هرکس درحد مقدورات از طریق بلندگوهای نمازجمعه، مردم و دیگر عرصه ها در سراسر کشور یک صدا فریاد بزنند تا ریشه این ظلم زده شود.

 وی با بیان اینکه این نمی شود برنج کشاورزان در انبارها باشد و آقایان ثبت سفارش دهند، اظهارداشت: تمام نارسایی در کشور از سوی کسانی که صاحبان قدرت هستند صورت می گیرد؛ زیرا نمی خواهند ایران روی پای خود بایستد و قصد نابودی کشاورزی را دارند.

یوسفیان ملا ادامه داد: افرادی قصد دارند زمین های کشاورزی به کلزا یا باغات تبدیل شود؛ اما نیاز است مردم هوشیار باشند که ما نمایندگان مجلس دلگرم شویم و جلوی این حرکات را بگیریم.

 نماینده مردم آمل درمجلس افزود: پشتیبانی شما سبب می شود تا قدرت سیاسی نماینده بالا رود واگر دولت بداند مردم پشتیبان نماینده هستند، می تواند حق مردم را بگیرد و با یاری خداوند متعال با کسانی که می خواهند با فساد زندگی کنند مقابله می کنیم./1314/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات