۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۵
کد خبر: ۵۴۱۱۳۲
استاد حوزه علمیه قم:

دولت اسلامی با علوم انسانی مادی شکل نخواهد گرفت

حجت الاسلام شیروانی با بیان اینکه ما در مرحله تشکیل دولت اسلامی مانده ایم، گفت: تشکیل دولت اسلامی درگرو مدیریت مبتنی بر علوم انسانی اسلامی است، چگونه می شود دولتی اسلامی با علوم انسانی متضاد با حرکت اسلامی شکل بگیرد.
اولین نشست هم اندیشی حوزه و دانشگاه /حوزه علمیه امام خمینی ارومیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام علی شیروانی استاد حوزه علمیه قم عصر امروز در نشست هم اندیشی حوزه و دانشگاه، اظهار داشت: رسیدم به عصر ظهور و حکومت جهانی حضرت حجت(عج)، گفتیم که این مهم نیازمند مقدماتی است که از آن جمله تشکیل تمدن نوین اسلامی در میان جوامع اسلامی است.

وی با بیان اینکه تمدن سازی نوین اسلامی نیازمند تشکیل کشور اسلامی است، گفت: مقدم بر تشکیل کشور اسلامی ساخت دولت اسلامی، نظام اسلامی و انقلاب اسلامی است، از سال 57 و با پیروی ملت ایران از امام راحل انقلاب اسلامی روی داد و سپس با تصویب قانون اساسی نظام اسلامی شکل گرفت.

این استاد حوزه علمیه قم با اشاره به سکون در مرحله دولت سازی، ابراز داشت: همان طور که رهبر معظم انقلاب در سال 70 فرمودند ما هنوز در مرحله دولت سازی اسلامی مانده ایم، دولت اسلامی به معنای حضور دولتمردان دین دار و معتقد از صفر تا صد حکومت است، ار کارمند ساده گرفته تا رییس جمهور کشور باید اسلامی باشد و اسلامی عمل کند.

وی خاطرنشان کرد: همین دولت سازی اسلامی دارای دو بخش صورت و ماهیت اسلامی است که هر یک بدون دیگری بی معنا و بی هویت خواهد بود، دیانت و اعتقاد دولتمردان و عمل تقوا محور صورت این دولت اسلامی است، همچنین مدیریت و شیوه آن باید موافق با اندیشه اسلامی و دینی باشد و بر محور علوم اسلامی چینش شود.

حجت الاسلام شیروانی افزود: این علوم رایج انسانی دارای ماهیتی است که مخالف با حرکت و جریان اسلام خواهی است، رواج همین علوم انسانی سبب رواج شیوه مدیریتی مخالف با جریان اسلامی خواهی می شود، مباحث اسلامی به دنبال همین ترویج شیوه مدیریت اسلامی در جامعه اسلامی و در راستای تشکیل دولت اسلامی است.

وی با بیان اینکه علوم غربی مبتنی بر نگرش مادی و بر شیوه تجربه گرایی است، ابراز داشت: اما یک علمی وجود دارد که آن را می توان یک علم مترقی دانست، این همان علم مبتنی بر وحی است که اشتباه در آن ممکن نیست و دقت در آن بسیار است، علوم وحیانی اشکالات و ضعف علوم تجربی را ندارد و به هر امری احاطه دارد.

این استاد حوزه علمیه قم ابراز داشت: هر عملی صورت و ماهیتی دارد، مدیریت اسلامی آن است که هم صورت، شیوه و ظاهر آن اسلامی باشد و هم باطن، جوهره و اعتقاد آن اسلامی باشد، روح و جوهره که مدیر یک مجموعه باید آن را دارا باشد طبق روایات همان عبودیت است و کنه عبودیت و نیت الهی رسیدن به ربوبیت و کمال است./854/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات